تحلیل بازار

تلفن همراه

August 29, 2019
15:16 پنجشنبه، 7ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102798

سهم برندهای موبایل از بازارهای جهانی

سهم برندهای تولیدکننده موبایل در طول یک دهه اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی در بازارهای جهانی بوده است.
 
 از آنجایی که بازار جهانی گوشیهای هوشمند که در سال‌های اخیر با رکود قابل توجهی مواجه شده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل در تلاشند با ارائه و افزودن قابلیت و فناوری‌های نوین و منحصر بفرد نظر و توجه کاربران و مشتریان را به سوی خود جلب کنند و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف در جهان را به خود اختصاص دهند.
 
با اینکه روزگاری نوکیا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار می‌آمد، اما در سال‌های اخیر شاهد یک رکود و کاهش بی‌سابقه در میزان فروش محصولاتش بوده که البته با همکاری شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال توانست تا حد زیادی فعالیت اندک خود در یک دهه اخیر را جبران کند و سهم خود در بازارهای جهانی موبایل ر احیا کند.
 
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کرده‌اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند.
 
بر اساس نمودار زیر، سهم سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳.۳ درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا ۳۸.۶ درصد، اپل ۱۶.۱ درصد، بلک بری ۱۹.۱ ، اچ تی سی ۴.۵ درصد و سایر برندها نیز ۱۷.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.
 
 
با نگاهی اجمالی و مختصر به این نمودار، به وضوح دیده می‌شود که روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشی‌های نوکیا در طول سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به شدت رو به کاهش بوده به گونه ای که بعد از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ می‌توان گفت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است.
 
طبق گزارش وب سایت phonearena، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به گونه‌ای که سهم آن در آخرین فصل ۲۰۰۹ تنها ۳.۳ درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال جاری میلادی ۲۲.۷ درصد گزارش شده و همانطور که در اخبار و گزارش های پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سالهاست که در جایگاه نخست تولید و عرضه کنندگان گوشی های هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کره ای موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۲۹۲ میلیون دستگاه به فروش برساند.
 
در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بعد از سامسونگ، هواوی با ۱۷.۶ درصد، اپل ۱۰.۱ درصد، شیائومی ۹.۷ درصد و اوپو ۸.۹ درصد توانسته اند برترین رتبه های تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند.
 
همچنین روندهای دیگر قابل مشاهده در این نمودار، ظهور برندهای چینی تولیدکننده موبایل در سال‌های اخیر است که توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.