تحلیل بازار

تلفن همراه

August 31, 2019
11:10 شنبه، 9ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102867

تغییر سهم برندهای موبایل طی یک دهه

سهم برندهای تولیدکننده موبایل در طول یک دهه اخیر شاهد تغییرات قابل‌توجهی در بازارهای جهانی بوده است. کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کرده‌اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند. بر اساس این تحقیقات سهم سامسونگ در سه ماه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳/ ۳ درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا ۶/ ۳۸ درصد، اپل ۱/ ۱۶ درصد، بلک بری ۱/ ۱۹ درصد، اچ‌تی‌سی ۵/ ۴ درصد و سایر برندها نیز ۶/ ۱۷ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.
بر این اساس روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشی‌های نوکیا در طول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به شدت رو به کاهش بوده؛ به‌گونه‌ای‌که بعد از سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ می‌توان گفت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است. طبق گزارش وب‌سایت phonearena، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به‌گونه‌ای‌که سهم آن در آخرین فصل ۲۰۰۹ تنها ۳/ ۳ درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال‌جاری میلادی ۷/ ۲۲ درصد گزارش شده و همان‌طور که در اخبار و گزارش‌های پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سال‌هاست که در جایگاه نخست تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کره‌ای موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ‌بر ۲۹۲ میلیون دستگاه به فروش برساند. در سه ماه دوم سال‌جاری میلادی، بعد از سامسونگ، هوآوی با ۶/ ۱۷ درصد، اپل با ۱/ ۱۰ درصد، شیائومی ۷/ ۹ درصد و اوپو ۹/ ۸ درصد توانسته‌اند برترین رتبه‌های تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.