سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 1, 2019
15:02 یکشنبه، 10ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102955

“ایکس باکس لایو” دوباره از دسترس خارج شد

 
"ایکس باکس لایو"(Xbox Live) برای دومین بار طی روزهای گذشته از دسترس خارج شد و کاربرانش را مجددا ناامید کرد.
 
 به نقل از ورج، طبق گفته تیم ایکس باکس و گزارش‌های زیادی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ایکس باکس لایو برای دومین بار در روزهای اخیر از دسترس خارج شد.
 
این قطعی حدود دو ساعت به طول انجامید اما اکنون به نظر می‌رسد این سرویس مشکل خاصی ندارد.
 
"ایکس‌باکس لایو"(Xbox Live) یک سرویس آنلاین بازی‌های ویدئویی چند نفره و رسانه‌ دیجیتال است که توسط شرکت مایکروسافت ابداع شده و بهره‌برداری می‌شود. ایکس‌باکس لایو اولین بار برای دستگاه ایکس‌باکس در سال ۲۰۰۲ میلادی عرضه شد.
 
گروه ایکس باکس نیز در پی این موضوع در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: قطعی اولیه امروز به طور عمده مربوط به ورود به سیستم، ایجاد حساب کاربری و جستجو را تحت تاثیر قرار داد اما آنهایی که وارد سیستم هستند باید بازی‌های آنلاین محبوب زیادی انجام دهند.
 
این قطعی تنها بازی‌هایی مانند "سرنوشت ۲ "(Destiny ۲) یا "فورتنایت"(Fortnite) که افراد برای ورود به آن نیاز به ایکس باکس لایو دارند را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. برنامه‌های ایکس‌باکس مانند "اسپاتیفای"، "پلکس" و "سرویس ویدئویی آمازون" همچنین نیاز به ورود افراد به کنسول "ایکس باکس وان"(Xbox One) را دارند. آخرین از دسترس خارج شدن ایکس باکس لایو مایکروسافت مانع از ورود افراد به این برنامه‌ها شد.
 
سایت‌هایی مانند "DownDetector" که توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشخص شود این از دسترس خارج شدن برای چه تعداد افراد به وجود آمده، همچنین اختلال در بازی‌هایی مانند "اسطوره‌های اپکس" (Apex Legends) و پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز (PlayerUnknown's Battlegrounds) را نمایش می‌دهد و این موضوع ارتباط بین ایکس باکس لایو و افرادی که قادر به انجام بازی‌های خود نیستند را نشان می‌دهد.
 
هنگامی که دو روز پیش ایکس باکس لایو از دسترس خارج شد مدتی طول کشید تا تیم ایکس باکس این موضوع را پیگیری و حل کنند.
 
پیش از آن، سرویس ایکس باکس لایو در ماه ژانویه برای چند ساعت از دسترس خارج شده بود که باعث شد صفحه نمایشگر کاربران ناگهان سیاه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.