بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 2, 2019
14:13 دوشنبه، 11ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103005

فرایند مهاجرت سپه به سامانه یکپارچه بانکی داتین از دی ماه آغاز می‌شود

فرایند مهاجرت بانک سپه به سامانه یکپارچه بانکی داتین از دی‌ماه آغاز می‌شود و تکمیل آن ۹ ماه به طول خواهد انجامید.
 این بخش از پیاده‌سازی کربنکینگ بانک سپه طولانی‌ترین بخش از اجرای این پروژه در بانک سپه به شمار می‌آید.
 
مدیرفناوری اطلاعات بانک سپه در خصوص مراحل پیاده‌‌سازی سامانه یکپارچه بانکی امید، گفت: «توجه داشته باشید داده‌های طبقه‌بندی شده در سامانه‌های مختلف بانک سپه طی ۹۰ سال جمع‌آوری شده است و انتقال، یکپارچه‌سازی و پالایش این میزان داده‌‌ فرایند طولانی خواهد بود. از همین روست که مرحله مهاجرت یکی از طولانی‌ترین مراحل پیاده‌سازی کربنکینگ محسوب می‌شود.»
 
احمد سلمانی آرانی افزود: «مراحل راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه بانکی بانک سپه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش می‌رود. هم‌اکنون مرحله تحلیل شکاف به اتمام رسیده‌است و در مرحله آمورزش و آماده‌سازی محیط عملیات قرار داریم.»
 
 
او با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص زمان اجرای طرح گفت: «آماده‌سازی محیط عملیات برای پیاده‌سازی طرح تقریبا ۸ ماه به‌طول خواهد انجامید.»
 
پروژه پیاده‌سازی کر داتین در بانک سپه به صورت رسمی از ۲۸ فروردین ماه امسال آغاز شده‌است. طبق قرار داد منعقد شده میان بانک سپه و هلدینگ فناپ پیاده‌سازی سامانه یکپارچه بانکی داتین در شعب بانک سپه در یک دوره زمانی ۱۸ ماهه صورت خواهد گرفت و پس از آن در ۱۸ ماه باقی مانده نیز پشتیبانی از این سرویس آغاز می‌شود.
 
آرانی در پاسخ به این سوال که در مسیر پیاده‌سازی سامانه یکپارچه بانکی چگونه با بانک‌هایی که قرار است در بانک سپه ادغام شوند همکاری خواهید کرد گفت: «پروسه ادغام یک پروسه دو مرحله کوتاه‌مدت و بلندمدت است.»
 
او ادامه داد: «پیاده‌سازی کربنکینگ در مرحله بلند مدت قرار می‌گیرد اما در مرحله کوتاه‌مدت قرار شده با ایجاد سامانه‌ای مشترک با عنوان گذرگاه سامانه‌های مختلف هر ۶ بانک به یکدیگر متصل شوند و بیش از ۲۰ خدمت از سوی این ۶ بانک انتخاب شده و به صورت متمرکز از طریق این سامانه واحد به مشتریان بانک‌ها ارائه شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.