رسانه‌های اجتماعی

September 4, 2019
14:37 چهارشنبه، 13ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103133

یوتیوب ۱۰۰ هزار ویدئو را حذف کرد

 
یوتیوب اعلام کرد در راستای سیاست های جدید خود بیش از ۱۷ هزار حساب کاربری ناشر محتوای نفرت پراکنانه و بیش از ۱۰۰ هزار ویدئو را حذف کرده است.
 
 به نقل از دیلی میل، پس از تغییری بزرگ در سیاست های حذف «محتوای نفرت پراکنی» یوتیوب، این پلتفرم بیش از ۱۷ هزار حساب کاربری را در کمتر از ۲ ماه ممنوع کرد.
 
یوتیوب در یک پست وبلاگی تلاش های خود برای حذف محتوای نفرت پراکنانه که در این پلتفرم آپلود می شود را توضیح داده است. هدف از سیاست های جدید این شرکت محفاظت از کاربران در برابر ویدئوهای تبعیض آمیز  است.
 
این شرکت اعلام کرده از زمان اجرای سیاست های جدیدش بیش از ۱۰۰ هزار ویدئو را پاک کرده و ۵۰۰ میلیون اظهارنظر (کامنت) این پلتفرم حذف شده اند.
 
تعداد حساب های کاربری و ویدئوهای حذف شده در این پلتفرم نشان دهنده تعهد یوتیوب به کنترل محتوا است و از سوی دیگر نشان می دهد چه میزان محتوای مسموم در آن وجود دارد.
 
بیشتر ویدئوهای حذف شده در یوتیوب به وسیله الگوریتم های ماشین یادگیری آن شناسایی شده اند. این الگوریتم ها قبل از گسترش ویدئوها در پلتفرم آنها را حذف می کنند.
 
طبق اعلام یوتیوب در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی ۸۰ درصد ویدئوهای مشخص شده حتی قبل از نخستین بازدید حذف شده اند. این شرکت ادعا می کند اکنون بیش از ۱۰ هزار نیرو مشغول ردیابی، بررسی و حذف محتوای خلاف قوانین است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.