تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 4, 2019
14:52 چهارشنبه، 13ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103140

“اندروید ۱۰” سمعک را به هدست بلوتوثی تبدیل می‌کند!

 
جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب و فراگیر اندروید موسوم به "اندروید ۱۰" قادر است دستگاه‌های کمک شنوایی مانند سمعک‌ها را در گوشی‌های پیکسل گوگل به هدست‌های بلوتوثی تبدیل کند تا بتوان از طریق آنها تماس‌ها را پاسخ داد و موسیقی گوش کرد.
 
به نقل از انگجت، نسخه جدید سیستم عامل اندروید علاوه بر ویژگی‌هایی مانند حالت تاریک گسترده و ابزارهای کنترل حریم خصوصی بیشتر، ویژگی‌های دسترسی جدیدی نیز در خود دارد.
 
یکی از نکات برجسته این نسخه کمک به کسانی است که از سمعک استفاده می‌کنند تا بتوانند همراه با استفاده از سمعک بیشترین استفاده را از تلفن هوشمند اندرویدی خود ببرند.
 
کاربران کم‌شنوایی که از سمعک استفاده می‌کنند با استفاده از پروتکل جدید اندروید به نام "پخش صدا برای سمعک‌ها"(ASHA) قادر خواهند بود از تلفن هوشمند "پیکسل"(Pixel) خود برای پخش صوتی موسیقی و مکالمه مستقیم از طریق سمعک‌های خود اقدام کنند.
 
در واقع این ویژگی باعث می‌شود که این افراد بتوانند از سمعک‌های خود مانند سایر دستگاه‌های بلوتوثی استفاده کنند.
 
ضمن اینکه پخش صوت به این روش از پخش از طریق بلوتوث کم انرژی(BLE) انجام می‌شود، بنابراین هم سمعک و هم تلفن می‌توانند باتری کافی را برای طی کردن یک روز کامل داشته باشند.
 
این ویژگی در زمان راه اندازی "اندروید ۱۰" که امروز(۱۳ شهریور) است، با گوشی‌های Pixel ۳ ، Pixel ۳ XL ،Pixel ۳a و Pixel ۳a XL و سمعک‌های ReSound LiNX Quattro و Beltone Amaze و همچنین پردازنده صدای Cochlear Nucleus ۷ سازگار است.
 
گوگل همچنین این سیستم را به صورت منبع آزاد در اختیار قرار می‌دهد تا تعداد بیشتری از دستگاه‌های اندرویدی و شرکت‌های ساخت سمعک در آینده نزدیک از این ویژگی پشتیبانی کنند.
 
گوگل طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی کرده است تا اندروید را برای افراد کم‌شنوا در دسترس‌تر کند. چنان که در ماه فوریه یک اپلیکیشن با نام Sound Amplifier منتشر کرد که در اصل گوشی هوشمند اندرویدی را به سمعک تبدیل می‌کند. همچنین در ماه ژوئیه گذشته نیز در دسترس بودن این برنامه را به دستگاه‌های غیراندرویدی نیز گسترش داد.
 
نیاز به توسعه این نوع برنامه‌ها و ویژگی‌ها مشخص است و کاملا احساس می‌شود، چرا که براساس آمار سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۶۶ میلیون نفر در سطح جهان از اختلالات شنوایی رنج می‌برند و این تعداد هر ساله میلیون‌ها نفر افزایش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.