تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 5, 2019
11:52 پنجشنبه، 14ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103165

مدیرعامل سرآوا در سکوت تغیییر کرد؛ سعید رحمانی از ایران رفت

 
تایید خبر انتخاب «علی سمساریلر» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرآوا از دور جدید تغییرات مدیریتی در شناخته‌ترین سرمایه‌گذار حوزه استارت‌آپی کشور پرده برداشت.
 
 سعید رحمانی، مدیرعامل پیشین این شرکت از ۳ ماه گذشته به دلیل فشارهای بیرونی از کشور خارج شده و تاکنون باز نگشته است. با خالی شدن صندلی مدیرعاملی در مشهورترین شرکت سرمایه‌گذاری استارت‌آپی کشور، در نهایت ۳ روز پیش و در مراسمی اعضای هیات‌ مدیره این شرکت، علی سمساریلر که پیش از این مدیر توسعه کسب‌وکار این شرکت بوده را به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب کردند. شنیده‌ می‌شود سمساریلر نیز مانند بخشی از تیم مدیریتی سرآوا از بستگان رحمانی است. تاکنون و بعد از تماس‌های پیوست با سمساریلر او حاضر به پاسخگویی برای انتخابش در این جایگاه نشده‌ است.
 
شنیده‌های پیوست حکایت از این دارد که برخی فشارها از سوی نهادهایی باعث شده تا سعید رحمانی تصمیم به خروج از کشور بگیرد. در چند سال گذشته خبرهای مختلفی در مورد برخورد با این شرکت شنیده شده است. برای نمونه اردیبهشت سال گذشته علی سمساریلر که در آن زمان یکی از معاونان سعید رحمانی بود در گفت‌وگو با پیوست خبر از حمله افراد ناشناس به دفتر سرآوا در تهران را داد. در همان زمان سمساریلر به پیوست اعلام کرده بود که گروهی با حمله شبانه به این شرکت دست به تخریب دفتر سرآوا زده‌اند. همچنین پیش از این خبر هم اعلام شده بود که دفتر سرآوا توسط نهادی پلمب و مدارک شرکت توسط نیروهای امنیتی از این شرکت خارج شده است هرچند که سرآوا در همان زمان این خبرها را تکذیب کرد.
 
 
شرکت سرآوا تا کنون و با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های شناخته‌شده استارت‌آپی از جمله دیجی‌کالا و کافه‌بازار مورد توجه و البته انتقاد گروه‌های مختلف فعال در این اکوسیستم بوده است. هرچند نمی‌توان نقش کلیدی تیم اولیه سرآوا و البته سعید رحمانی را در این موفقیت تکذیب کرد.
 
بسیاری اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری شده این شرکت روی شرکت‌های استارت‌آپی را اغراق‌آمیز دانسته و اعلام می‌کنند مجموعه این فعالیت‌ها باعث ایجاد حباب در اکوسیستم استارت‌آپی کشور شده‌ است. همچنین از سال گذشته نیز خبر ادغام احتمالی دو پلتفرم در زمینه تخفیف و خرید گروهی یعنی تخفیفان و نت‌برگ و پیوستن این دو شرکت به گروه سرمایه‌گذاری سرآوا سر و صدای زیادی در بازار استارت‌آپی کشور ایجاد کرد هرچند که براساس شنیده‌های پیوست با تغییرات مدیریتی در سرآوا این ادغام‌ها نیز مسکوت باقی خواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.