تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 5, 2019
12:46 پنجشنبه، 14ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103186

حمایت دیجی‌کالا از کسب‌و‌کارهای خانگی

گروه بنگاه‌ها : دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کسب‌و‌کارهای دیجیتالی ایران با هدف اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده از کسب‌و‌کارهای خانگی حمایت می‌کند. ارائه و فروش محصول به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های یک تولیدکننده است و این دغدغه برای کسب‌و‌کارهای کوچک یا خانگی بیشتر است؛ چراکه این کسب‌و‌کارها گردش مالی بالایی ندارند تا برای سیستم فروش و توزیع استاندارد برنامه‌ریزی کنند.
صنایع‌دستی ایرانی که بعضا در روستاها و شهرهای کوچک ساخته می‌شوند، همواره مورد کم‌لطفی واسطه‌ها قرار می‌گیرند، این کم‌لطفی هم از لحاظ وسعت بازار ارائه شده است و هم از لحاظ تعدد واسطه‌های مختلف برای فروش کالا است، واسطه‌های این دسته از کالاهای تولید شده در واحدهای کوچک تولیدی یا صنایع‌دستی خانگی، بازار بزرگی را نمی‌توانند برای این کسب‌و‌کارها ایجاد کنند به‌علاوه به‌دلیل وجود واسطه‌های مختلف، قیمت این کالاها با قیمتی بالا به دست مشتری می‌رسد که این نه به نفع مشتری هست و نه تولیدکننده، حال سایت دیجی‌کالا با بستری که ایجاد کرده به فروشنده این امکان را می‌دهد تا کالای خود را در وسعتی به اندازه ایران به‌صورت مستقیم ارائه دهد، این بستر را که اصطلاحا «مارکت پلیس» می‌نامند به فروشنده این امکان را می‌دهد که کالای حاصل از کسب‌و‌کار خانگی خود را با جزئیات کامل در این سایت ارائه دهد، به‌علاوه دیجی‌کالا وظیفه ارسال آن کالا را به هر نقطه از ایران نیز به عهده می‌گیرد که این خود دردسر بزرگی برای تولیدکننده محسوب می‌شود. در همین رابطه امیر حسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا می‌گوید: یک بافنده در گنبد گلیم می‌بافد و محصول خود را ٣٠٠ هزار تومان به‌واسطه می‌فروشد و مصرف‌کننده با چند دست واسطه همان محصول را ۵ میلیون تومان می‌خرد. اما همین شخص امروز می‌تواند خودش کالایش را در دیجی‌کالا عرضه کرده و ۶ برابر گذشته عایدی داشته باشد و مصرف‌کننده هم با یک چهارم قیمت به همان کالا دسترسی پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.