اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 8, 2019
11:46 یکشنبه، 17ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103285

ساخت «سانتریفیوژ دکانتر» ایرانی از سوی یک شرکت دانش‌بنیان

 
 
محققان فعال در یک شرکت دانش‌بنیان کشورمان، موفق به ساخت سانتریفیوژ دکانتر ایرانی مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب با استفاده از دانش بومی شدند. این سیستم در عرصه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.
 
به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید سانتریفیوژ دکانتر شد تا وارد عرصه رقابت جهانی شود و آن گونه که مدیر عامل این شرکت می‌گوید به زودی قرار است برای صدور محصولات خود با کشور سوئد قرارداد منعقد کند.
 
سانتریفیوژ دکانتر در صنایع مختلفی از جمله تولید آب میوه و روغن مایع به کار گرفته می‌شود. این نوع سانتریفیوژ مواد جامد را از مایع جداسازی می‌کند و به همین دلیل در تصفیه آب و فاضلاب کاربرد فراوان دارد.
 
عظیم عظیمی نژادان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید سانتریفیوژ دکانتر، خط تولید کامل کارخانجات قند چغندر و نیشکر، بازیافت آب و فاضلاب فعالیت می‌کند، افزود: محصولات ما در مقابل محصولات مشابه تولید کشورهای اروپایی تا ۴۰ درصد ارزان‌تر است.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل این سانتریفیوژ می‌تواند به راحتی مشتریان خود را به دست آورد. ضمن اینکه محصولات شرکت ما در حال رقابت با بازار اروپایی و لیدرهای تولید این محصولات در جهان است.
 
**بومی سازی تولید سانتریفیوژ
 
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان همچنین اظهارکرد: این شرکت توانسته است با اتکا به نیروی متخصص ایرانی و استفاده از دانش بومی، بسیاری از محصولات تولید شده توسط کشورهای اروپایی و چینی را بومی سازی کند.
 
عظیمی نژادان ادامه داد: برای این محصولات تولیدی رقیبی در خاورمیانه وجود ندارد و رقابت تنها در عرصه جهانی انجام می‌شود.
 
وی افزود: این شرکت تنها ۲۰ درصد از مواد خاص برای تولید محصولات خود را از خارج کشور وارد می‌کند و ۸۰ درصد از مواد لازم برای تولیدات خود را از محصولات داخلی تامین می‌کند.
 
این فعال فناور همچنین گفت: البته ما ۲۰ درصد از محصولات خاصی هم که از خارج کشور وارد می شود را می‌توانیم با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی و کمک مسئولان در داخل کشور تولید کنیم و مانع از فرار سرمایه ارزی کشور شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.