تلفن همراه

گوشی

September 10, 2019
13:07 سه شنبه، 19ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103356

برترین گوشی های ضدآب 2019 کدامند؟

 
گوشی‌ های ضدآب دیگر مانند گذشته عجیب و نادر نیستند. امروزه شرکت‌ها بیش از پیش سراغ تولید گوشی‌های ضد آب و گرد و غبار با استانداردهای IP67 و IP68 می‌روند چراکه در برابر سقوط گوشی درون آب از کارایی و مقاومت لازم برخوردار هستند. حال با وجود اینکه عملا هیچ گوشی کاملا ضدآب تولید نشده است اما برخی از آنها قادرند در عمق زیاد مثل استخرها حتی تا 30 دقیقه هم دوام بیاورند. در ادامه این مطلب هم قصد داریم برترین گوشی ‌های ضدآب 2019 را به شما معرفی کنیم.
 
گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس
 
 
گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس هردو از استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار هستند. اما این دو دیوایس فراتر از گوشی‌های ضدآب ساده هستند. این دو پرچمدار جدید سامسونگ به چیپست اسنپدراگون 855، قلم اس پن و دوربین سه‌گانه مجهز هستند و در حال حاضر جزو قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های سال 2019 محسوب می‌شوند.
 
بزرگترین تفاوت بین این دو گوشی به سایز نمایشگر برمی‌گردد که نوت 10 پلاس از نمایشگر 6.8 اینچی QHD بهره می‌برد در حالی که نوت 10 به نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ‌دی مجهز شده است. ضمنا باتری نوت 10 پلاس بزرگتر بوده و همچنین امکان خرید آن با حافظه 512 گیگابایتی نیز وجود دارد.
 
البته در این میان یک سری ایرادات نیز وجود دارند. برای مثال نوت 10 از کارت حافظه میکرواس‌دی پشتیبانی نمی‌‌کند و اینکه جک هدفون از روی هردو دیوایس حذف شده است.
 
مرتبط: سامسونگ برترین تولید کننده گوشی در سه ماه دوم 2019
 
هوآوی پی‌30 پرو
 
 
پی30 پرو در حال حاضر بهترین و قدرتمندترین اسمارت‌فون شرکت هوآوی به حساب می‌آید که از نمایشگر خیره کننده 6.7 اینچی با ظاهری زیبا، چیپست کایرین 980 و رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد. استاندارد IP68 هم در این دیوایس رعایت شده و قادر است تا عمق 1.5 متر را در زیر آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. به همین دلیل جزو برترین گوشی های ضدآب 2019 محسوب می‌شود.
 
دوربین، نقطه قوت پی30 پرو
پی30 پرو در بخش عکسبرداری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین چهارگانه که در پشت این اسمارت‌فون تعبیه شده تصاویر بی‌نظیری را خلق می‌کند و حتی در شرایطی که نور کافی در فضا وجود ندارد دوربین این اسمارت‌فون با قرار گرفتن در «حالت شب» می‌تواند عکس‌های روشن با جزئیات عالی ثبت کند. پی30 پرو همچنین به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، طراحی زیبا و همچنین شارژ وایرلس مجهز شده است.
 
پی30 پرو در بخش باتری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چراکه در این دیوایس از یک باتری 4200 میلی‌آمپر/ساعت استفاده شده و طبق گزارش‌ها در حالت صفحه روشن باتری این گوشی توانسته رکورد قابل توجه 10 ساعت را به ثبت برساند که از میانگین کلی پرچمداران دنیا بالاتر است. تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شود پی30 پرو به عنوان یکی از برترین گوشی‌ های ضدآب 2019 معرفی شود.
 
سری گلکسی اس10 سامسونگ
 
 
گوشی‌های گلکسی اس10، اس10 پلاس و اس10ای که چند ماه پیش توسط سامسونگ معرفی و عرضه شدند همگی به استاندارد جهانی IP68 مجهزند. این سه دیوایس همچنین از تکنولوژی شارژ وایرلس، جک هدفون و یک بریدگی دایره‌ای شکل در گوشه سمت راست بالا نمایشگر (سنسور دوربین سلفی) بهره می‌برند.
 
گلکسی اس10 پلاس اکثر ویژگی‌هایی را که در هر سه مدل وجود دارد ارائه می‌کند. این نسخه همچنین از بزرگترین سایز نمایشگر، بزرگترین باتری و همچنین دو سنسور دوربین سلفی بهره می‌برد. دیگر ویژگی‌ها مثل حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و دوربین سه‌گانه نیز همانند گلکسی اس10 در این گوشی هم وجود دارند.
 
در زمینه ویژگی‌ها و قابلیت‌ها نیز گلکسی اس10ای به پایین‌ترین‌ها در مقایسه با دو مدل دیگر مجهز است. البته با این وجود همچنان یک گوشی مناسب برای کاربران علاقه‌مند به گوشی قدرتمند محسوب می‌شود. اس10ای به کوچکترین نمایشگر، دوربین اصلی دوگانه و حسگر اثرانگشت در بخش کناری دستگاه مجهز است. البته چیپست به‌کاررفته در اس10ای همانند دو مدل دیگر است.
 
 
اکسپریا 1 سونی
 
 
جدیدترین پرچمدار سونی، اکسپریا 1 هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این اسمارت‌فون به استارندارد IP68/IP65 مجهز شده و از دوربین اصلی سه‌گانه نیز بهره می‌برد. جالب‌تر اینکه این دیوایس به نمایشگر 6.5 اینچی با کیفیت خیره کننده 4K مجهز بوده و نسبت ابعاد 21:9 باعث شده این گوشی ظاهری نسبتا کشیده داشته باشد.
 
اکسپریا 1 از لحاظ قدرت سخت‌افزاری هم کم نظیر است و به چیپست اسنپدراگون 855 و رم 6 گیگابایتی مجهز است. این دیوایس مانند بسیاری از گوشی‌های اکسپریا و گلکسی اس10ای به حسگر اثرانگشت در کنار بدنه مجهز شده است. ضمنا در اکسپریا 1 اندروید نسخه 9.0 به‌کارگرفته شده است.
 
همانند همه اسمارت‌فون‌ها، اکسپریا 1 هم یک سری ایرادات جزئی دارد. اول اینکه جک هدفون از روی این گوشی حذف شده و همچنین گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند. متاسفانه باتری به‌کاررفته در این دیوایس هم تنها 3300 میلی‌آمپر/ساعت گنجایش دارد و به‌نظر می‌رسد برای یک دیوایس با نمایشگر 4K کمی ضعیف باشد.
 
با این اوصاف اکسپریا 1 همچنان یکی از بهترین گوشی‌ های ضدآب 2019 محسوب می‌شود و سونی نشان داده که در زمینه گوشی‌های ضدآب همواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
مرتبط: برترین گوشی‌های شیائومی در سال 2019
 
گوگل پیکسل 3 و پیکسل3 ایکس‌ال
 
 
ترکیبی از قدرتمندترین سخت‌افزار موجود، سیستم عامل بی نقص و دوربین خارق العاده باعث شده پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال شرکت گوگل هم در زمره برترین اسمارت‌فون‌های ضدآب سال 2019 قرار بگیرد. هردو دیوایس گوگل دارای استاندارد IP68 هستند و این یعنی تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام می‌آورند.
 
پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال تنها یک دوربین در پشت دارند و با این حال همچنان جزو برترین گوشی‌ها از لحاظ کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده محسوب می‌شوند. تصاویر ثبت شده با دوربین این دو گوشی بی نظیر هستند و با فعالسازی حالت «Night Sight» امکان ثبت تصاویر با کیفیت در شب هم به‌وجود آمده است.
 
از لحاظ فنی هردو گوشی شبیه به هم ساخته شده‌اند و چیپست، دوربین و حافظه داخلی آنها کاملا با یکدیگر برابر است. با این وجود پیکسل 3 ایکس‌ال از صفحه نمایش بزرگتر، رزولوشن بالاتر و باتری بزرگتری نسبت به پیکسل3 استاندارد بهره می‌برد.
 
ریزر فون 2
 
 
برخلاف دیگر اسمارت‌فون‌های درون لیست، گوشی ریزر فون 2 (Razer phone 2) کمپانی معروف ریزر دارای استاندارد IP67 است. استاندارد IP67 این امکان را می‌دهد گوشی تا حداکثر زمان 30 دقیقه در زیر آب باقی بماند، البته با این تفاوت که حداکثر عمق در این استاندارد 1 متر است. این گوشی عمدتا برای گیمرها ساخته شده چراکه به سیستم خنک کننده حرفه‌ای و طراحی منحصر به فرد مجهز است.
 
دو اسپیکر در قسمت جلویی این گوشی استفاده شده تا تجربه بازی با این گوشی به بالاترین حد ممکن برسد. ضمنا باتری 4000 میلی‌آمپر/ساعت و دوربین دوگانه اصلی هم از دیگر مشخصات این دیوایس شرکت ریزر هستند. حافظه داخلی ریزر فون2 64 گیگابایت است که با استفاده از کارت میکرواس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت افزایش داد.
 
نمایشگر دیوایس هم 5.72 اینچی ساخته شده اما نرخ رفرش 120 هرتز موجب شده تصاویر با کیفیت بسیار بالایی روی نمایشگر دیده شوند.
 
هوآوی میت 20 پرو
 
 
همانند پی30 پرو، میت 20 پرو هوآوی هم در زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به استاندارد IP68 مجهز است. در این پرچمدار از حسگر اثرانگشت، باتری 4200 میلی‌آمپر/ساعت و سیستم تشخیص چهره سه بعدی استفاده شده است.
 
نکته جالب دراین دیوایس اینکه نه تنها این گوشی از تکنولوژی شارژ وایرلس بهره می برد بلکه با چسباندن دیگر دیوایس‌ها و گجت‌های مجهز به همین تکنولوژی، میت 20 پرو قادر به شارژ کردن آنها خواهد بود. ویژگی که به شخص اجازه می‌دهد از میت 20 پرو به عنوان یک پاوربانک وایرلس هم استفاده کند.
 
ضمنا سه سنسور دوربین در پشت بدنه این دیوایس وظیفه ثیت تصاوی رو ویدیوها با کیفیت بسیار بالا را برعهده دارند. ضمنا کیفیت تصاویر و ویدیوها در شب نیز با میت 20 پرو کاملا قابل قبول است.
 
میت 20 پرو طراحی زیبایی هم دارد. ترکیب فلز، شیشه و رنگ‌های زنده هوآوی باعث شده میت 20 پرو به یکی از زیباترین گوشی‌های سال 2019 تبدیل شود.
 
 
ال‌جی جی8 ThinQ
 
 
آخرین گوشی در لیست برترین گوشی های ضدآب 2019 امروز ال جی جی8  ThinQاست که همانند دیگر اعضای این لیست به استاندارد IP68 مجهز است. بنابراین اگر گوشی را درون استخر انداختید یا زیر باران شدید از آن استفاده کردید اصلا نگران نباشید. این گوشی برای علاقه‌مندان به موزیک انتخاب بسیار خوبی است چراکه علاوه بر جک هدفون به مبدل دیجیتال-انالوگ Hi-Fi Quad DAC برای ارتقاء کیفیت و شدت صدا هم مجهز شده است.
 
یکی از قابلیت‌های جالب این دستگاه دوربین Z است که می‌تواند رگ‌های درون دست شما را تشخیص دهد و از همان رگ‌ها برای آنلاک کردن گوشی استفاده کند. ضمنا امکان اجرای دستورات کاربر بدون نیاز به لمس کردن صفحه نمایش و تنها با حرکات دست نیز در این گوشی ممکن شده است. البته این ویژگی‌ها گاهی اوقات خیلی باب میل عمل نمی‌کنند.
 
از دیگر ویژگی‌های ال جی جی8 می‌توان به سیستم دوربین دوگانه، شارژ وایرلس و چیپست اسنپدراگون 855 اشاره کرد. اسپیکرهای استریو، نمایشگر اولد و بریدگی بالای نمایشگر از دیگر ویژگیهای شاخص این پرچمدار ال‌جی به حساب می‌آیند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.