لبه تکنولوژی

September 13, 2019
11:57 جمعه، 22ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103493

استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده اینتل در رقابت های دو و میدانی المپیک ۲۰۲۰

 
رقابت های دو و میدانی در بازی های المپیک تابستانه توکیو قرار است همراه با پوشش های جدید واقعیت افزوده به نمایش در آیند تا تماشاچیان این رقابت ها بتوانند به صورت آنی و در لحظه پیشرفت هر بازیکن را دنبال کنند.
 
شرکت اینتل با انتشار ویدیویی جدید پیش نمایشی از این قابلیت را به نمایش گذاشته که در آن پوشش های افزوده، اسامی و سرعت دوندگان برتر را نشان می دهند. تکنولوژی، نوعی دنباله رنگی نیز پشت سر دوندگان نمایش خواهد داد که سرعت آنها در بخش های مختلف مسیر را معین می کند. 
 
اینتل این فناوری را 3DAT (به معنای دنبال کننده سه بعدی ورزشکاران) نامگذاری کرده و اعلام نموده که تکنولوژی مذکور به شکل «تقریبا آنی» کار می کند و برای این منظور از هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری کمک می گیرد و شرکت های دارای امتیاز پخش این بازی ها میتوانند به صورت زنده آن را به برنامه های خود اضافه کنند.
 
Yiannis Exarchos مدیر اجرایی خدمات کانال المپیک در این باره گفت که از این فناوری قرار است برای کمک به تماشاچیان استفاده شود تا در مراحل مختلف مسابقات دو و میدانی درک بهتری از جایگاه هر بازیکن داشته باشند. این فناوری همچنین توانایی درک «فرم و حرکت ورزشکاران» را هم دارد که همه اینها چشم اندازهای تازه ای از رقابت های المپیک را پیش روی تماشاچیان قرار خواهند داد.
 
اینتل همچنین همکاری گسترده ای را با مقامات ژاپنی آغاز کرده و تکنولوژی هایی فراتر از پوشش واقعیت افزوده برای این بازی ها تدارک دیده است. برای مثال از پردازنده های این شرکت برای شناسایی ۳۰۰ هزار نفر در این بازی ها استفاده خواهد شد ضمن اینکه مراسم های افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ هم از تکنولوژی واقعیت افزوده آن بی بهره نخواهند ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.