سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 14, 2019
14:46 شنبه، 23ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103548

مایکروسافت از نوعی مایع در لولای سرفیس تاشو استفاده می‌کند

 
مایکروسافت در حال کار روی یک مدل سرفیس دو نمایشگره جدید است و بر اساس گزارشات آن را ماه آینده و در روز ۱۰ مهر ماه (۲ اکتبر) معرفی خواهد کرد. اما این تنها اطلاعاتی که از محصول مایکروسافت داریم نیست و پتنت‌های این شرکت نشان می‌دهند که سرفیس جدید چیزی فراتر از یک سخت‌افزار دو نمایشگره ساده است.
 
به گزارش وبسایت WindowsUnited، مایکروسافت می‌خواهد از لولایی جدید در سرفیس دو نمایشگره خود استفاده کند که به کمک نوعی مایع، فشار به وجود آمده روی نمایشگر قابل انعطاف آن را کاهش می‌دهد.
 
در واقع این مایع منافذ اطراف نمایشگر انعطاف‌پذیر را پر می‌کند تا به آن برای خم شدن و حرکت در موقعیت‌های مختلف کمک کند. در تصاویری که از این پتنت‌ها وجود دارد دستگاهی به نمایش در آمده که دو وجه مجزا داشته و یک نمایشگر اولد سرتاسر آن را در بر گرفته است.
 
در حالی که یکی از مشکلات اصلی گلکسی فولد که سامسونگ را مجبور به کار مجدد و اصلاح طراحی آن کرده، مساله ورود مواد خارجی و ضایعات به زیر نمایشگر این دستگاه بوده است. حالا مایکروسافت مشخصا با استفاده از نوعی طراحی پیچیده سعی در جلوگیری از بروز این مشکل داشته است.
 
اما شاید جالب‌ترین قسمت پتنت مذکور شاید این باشد که مایکروسافت پرونده آن را تحت «لایسنس تکنولوژی مایکروسافت» تشکیل داده و چنین مساله‌ای یعنی مایکروسافت احتمالا در آینده لایسنس آن را در اختیار شرکا و شرکت‌های دیگر هم قرار خواهد داد.
 
در حال حاضر مایکروسافت با شرکت‌هایی مثل اینتل برای آماده‌سازی نسخه‌ای جدید از ویندوز همکاری می‌کند که با اسم رمز ویندوز لایت شناخته می‌شود و قرار است روی دستگاه‌های تاشو و دو نمایشگره مورد استفاده قرار بگیرد.
 
دستگاه دو نمایشگره مایکروسافت که با نام رمز Centaurus شناخته می‌شود چند ماه پیش و در یک رویداد درون سازمانی به کارمندان این شرکت معرفی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.