رسانه‌های اجتماعی

September 15, 2019
11:25 یکشنبه، 24ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103571

تعطیلی رابط کاربری تلویزیونی یوتیوب

یوتیوب از تعطیلی رابط کاربری تحت وب خود برای پخش تصاویر با شکل و ظاهری شبیه به پخش برنامه های تلویزیونی خبر داده است.
 
 
 به نقل از انگجت، یوتیوب از تعطیلی رابط کاربری تلویزیونی خود موسوم به لین بک خبر داده و کاربرانی که عادت داشتند برای مشاهده ویدئوهای این سایت از رابط کاربری مذکور استفاده کنند، دیگر قادر به چنین کاری نیستند.
 
یوتیوب به کاربران رابط کاربری مذکور اعلام کرده که این نسخه به زودی از دسترس خارج می شود. البته یوتیوب زمان مشخص و دقیقی را در این زمینه ذکر نکرده است. استفاده از رابط کاربری یادشده به خصوص برای افرادی که از تلویزیون برای اتصال به اینترنت ومشاهده ویدئوهای یوتیوب استفاده می کردند مفید بود و باعث می شد تصاویر با دقت و نسبت بصری مناسب در دسترس قرار بگیرند.
 
 
یوتیوب هیچ دلیل مشخصی برای تعطیلی این خدمات اعلام نکرده و این در حالی است که رابط کاربری لین بک محبوبیت زیادی داشت و کاربران زیادی از آن استفاده می کردند. گفته می شود ارائه برخی خدمات جانبی برای دسترسی به این رابط کاربری از طریق دورزدن یوتیوب علت این مساله بوده است.
 
کارشناسان معتقدند یوتیوب برای حفاظ محبوبیت و تعداد بازدید روزانه فعلی باید هر چه سریع تر جایگزینی برای این رابط کاربری ارائه کند، زیرا استفاده از تلویزیون های هوشمند، کنسول های بازی و دیگر وسایل چندرسانه ای برای مشاهده ویدئو در یوتیوب روز به روز در حال افزایش است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.