اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 17, 2019
11:03 سه شنبه، 26ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103686

آذری جهرمی در دیدار با همتای قزاق خود مطرح کرد: قزاقستان دروازه بالقوه ورود ایران به بازار ICT آسیای مرکزی

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای قزاق خود با تأکید بر ضرورت ایجاد بازار مشترک در حوزه ICT، قزاقستان را دروازه بالقوه ورود ایران به بازار ICT آسیای مرکزی خواند.
 
محمدجواد آذری جهرمی در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) با وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنایع فضایی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با تبریک به‌طرف قزاق برای برگزاری موفق بیست و دومین اجلاس اتحادیه RCC به بیان دستاوردهای دو سال اخیر ایران در حوزه ICT و به‌خصوص دیجیتالی کردن بسترهای کسب‌وکار و گسترش زیرساخت‌های شهری و روستایی فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت.
 
او همکاری منطقه‌ای در حوزه دیجیتالی سازی را دارای ظرفیت بالایی عنوان کرد و گفت: برای آشنایی دو طرف از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر و بسط بازارهای مشترک در حوزه ICT پیشنهاد می‌کنم تا زمینه حضور شرکت‌ها و صنایع ایرانی و قزاق در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های تخصصی دو کشور هرچه زودتر فراهم شود.
 
آذری جهرمی همچنین از دولت و بخش خصوصی قزاقستان دعوت کرد تا در نمایشگاه‌های ایران در این حوزه ازجمله الکامپ حضور پیدا کنند.
 
وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به اجلاس چهارجانبه اخیر بین ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان درزمینهٔ ایجاد بازار مشترک در حوزه ICT و داشتن تجربه مشابه با عراق و افغانستان خواستار تکرار این تجربه بین ایران و قزاقستان شد و این کشور را دروازه بالقوه ورود ایران به بازار ICT در آسیای مرکزی عنوان کرد.
 
عسگر ژوماگالیف، وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنایع فضایی قزاقستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از آذری جهرمی برای پذیرش دعوت و حضور در قزاقستان برای شرکت در اجلاس اتحادیه RCC؛ به جدیت کشورش به موضوع دیجیتالی سازی اقتصادی اشاره کرد و خواستار مشارکت دو طرف در طرح‌های مشترک به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در این حوزه شد.
 
وی ضمن دعوت از وزیر ارتباطات برای بازدید از سایت‌های پیشرفته دیجیتالی این کشور خواستار بهره‌مندی از تجارب ایران به‌خصوص در حوزه رشد استارت‌آپ‌ها شد.
 
ارزیابی زمینه‌های همکاری احتمالی بین ایران و قزاقستان در حوزه فضایی از دیگر بخش‌های مذاکرات این دیدار دوجانبه بود.
 
بر اساس این گزارش در پایان مذاکرات صورت گرفته مقرر شد در کمیسیون مشترک دو کشور با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و نمایندگان وزارت توسعه دیجیتال نوآوری و صنایع فضایی قزاقستان که در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، اجرایی سازی توافقات نشست وزرا را پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.