سخت‌افزار

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 17, 2019
15:13 سه شنبه، 26ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103721

کامپیوتر لینوکسی قابل حمل به قیمت 69 دلار

یک شرکت تجاری رایانه کوچک قابل حملی تولید کرده که تنها 69 دلار قیمت دارد و مجهز به سیستم عامل لینوکس است.
 
 
به نقل از نیواطلس، رایانه جیبی ووکور 2 التیمیت، علاوه بر سیستم عامل متن باز لینوکس، مجهز به روتر بی سیم است و یک فضای کلود خصوصی برای ذخیره سازی داده ها بر روی ان در نظر گرفته شده است.
 
 
این رایانه کوچک جیبی را می توان به نمایشگر، صفحه کلید، چاپگر و دیگر لوازم جانبی رایانه ای متصل کرد. ووکور 2 آلتیمیت قابلیت اتصال به نمایشگرهای فوق دقیق را نیز دارد و تصاویر را با کیفیت مناسب پردازش می کند.
 
رایانه یادشده در اصل برای استفاده با وسایل قابل اتصال به پرت یو اس بی 2 طراحی شده است، ولی با استانداردهای MIPI  یا HDMI نیز سازگار است، خود این رایانه نیز مجهز به حافظه ای 128 مگابایتی برای ذخیره سازی داده هاست.
 
از جمله دیگر امکانات این رایانه کوچک می توان به پردازنده 580 مگاهرتزی MT7628 و یک پرت اترنت حداکثر 100 مگابیت در ثانیه اشاره کرد. یک نمایشگر کوچک 4 اینچی نیز همراه با این رایانه عرضه می شود که ابعاد آن 97 در 58 میلیمتر و دقت آن 800 در 480 میلیمتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.