تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 18, 2019
15:23 چهارشنبه، 27ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103786

اپل ۲۵۰ میلیون دلار دیگر در شرکت کورنینگ سرمایه‌گذاری می‌کند

 
اپل در ادامه سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت کورنینگ، این بار ۲۵۰ میلیون دلار دیگر برای توسعه بهتر شیشه‌های مقاوم مورد نیاز در آیفون، آیپد و اپل واچ به حساب این شرکت واریز کرده است.
 
اپل در مجموع 5 میلیارد دلار برای تولید محصول در آمریکا سرمایه گذاری می کند
این هزینه‌ها که از حساب بخش صندوق تولیدات پیشرفته اپل (Advanced Manufacturing Fund) صورت می‌گیرد، در راستای برنامه ۵ میلیارد دلاری تولیدات محصول در خاک آمریکا خواهد بود. البته اپل و یا کورنینگ به طور دقیق مشخص نکرده‌اند که با این سرمایه دقیقا چه کاری انجام خواهند داد. اما اپل در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده از تحقیق و توسعه مواد جدید و ساختار منحصر به فرد شیشه برای عرضه در محصولات نسل بعدی خود خبر داده است.
 
زمان انتشار این خبر نیز در نوع خود جالب است، زیرا اپل شیشه‌های استفاده شده در آیفون ۱۱ را به شدت تبلیغ کرده است. به گفته فیل شیلر ساختار استفاده شده در شیشه آیفون‌های ۱۱ باعث شده که آن را به محکم‌ترین شیشه در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل کند.
 
 
اپل از سال ۲۰۱۷ همکاری نزدیکی با کورنینگ داشته و همواره در تمام آیفون‌ها، اپل واچ و آیپد‌ها از تکنولوژی‌های این شرکت بهره برده است و به گفته این کمپانی این سرمایه‌گذاری باعث به وجود آمدن حدود ۱۰۰۰ شغل در شرکت کورنینگ شده است.
 
همچنین اپل می‌گوید که تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار از بودجه در نظر گرفته شده را صرف توسعه و بهبود مقاومت و کیفیت شیشه‌های کورنینگ کرده است. البته اپل همچنان در نظر دارد تا ۲۰ درصد دیگر از ۵ میلیارد دلار سرمایه اختصاص داده شده خود را نیز صرف همین کار کند. بخش دیگری از سرمایه‌گذاری های اپل مربوط به شرکت فینیسار (Finisar) می‌شود که مسئولیت توسعه تکنولوژی‌های مورد نیاز Face ID و قابلیت انیموجی آیفون را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.