تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

فناوری‌های پوشیدنی

September 19, 2019
13:30 پنجشنبه، 28ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103835

همکاری فیسبوک و ری‌بن در زمینه عینک‌ های واقعیت افزوده

 
فیسبوک از چند سال پیش کار بر روی عینک‌های واقعیت افزوده را آغاز کرده است. حال طبق گزارش‌های جدید این عینک‌ها نه تنها به گوشی متصل نمی‌شوند بلکه قرار است تمامی امکانات یک اسمارت فون را در اختیار کاربر قرار دهند. گفته می‌شود این عینک‌ها بدون نیاز به اتصال گوشی قادر به پاسخ‌دهی به تماس‌ها هستند و اطلاعات لازم را روی نمایشگر هوشمند عینک نشان می‌دهند. طبق گفته‌ها عینک‌ های واقعیت افزوده فیسبوک به دوربین داخلی نیز مجهز هستند تا کاربر بتواند از فعالیت‌های روزانه خود فیلمبرداری کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد. اما به تازگی خبرهایی نیز مبتنی بر همکاری فیسبوک و ری‌بن (RayBan) در زمینه عینک‌های واقعیت افزوده شنیده شده است.
 
طبق گزارش جدید خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی، فیسبوک همکاری خود را با شرکت «Luxottica»، سازنده عینک‌های مشهور برند ری ‌بن آغاز کرده تا بتواند طی یکی دوسال آینده عینک‌های واقعیت افزوده خود را روانه بازار کند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که برند ری ‌بن مستقیما در این پروژه همکاری می‌کند اما نتیجه همکاری فیسبوک و ری‌بن منجر به تولید یک نوع عینک کاملا متفاوت با نام «Stella» خواهد شد و عینک انحصاری فیسبوک به‌صورت جداگانه و با نام «اوریون» عرضه خواهد شد.
 
 
حال فیسبوک قول داده طی یکی دوسال آینده بالاخره عینک‌های خود را در بازار عرضه کند. با ورود ری‌بن به این عرصه فیسبوک امیدوار است بتواند عینک‌های زیباتر و جذاب‌تری عرضه کند.
 
عینک اپل در راه است؟
این اولین بار نیست که اخبار مرتبط با عینک واقعیت افزوده فیسبوک منتشر می‌شود. این شرکت سال گذشته رسما کار بر روی این عینک‌ها را تایید و اعلام کرد تا چند سال آینده آنها را به بازار عرضه می‌کند. شایعات مختلفی هم در خصوص تلاش‌های اپل برای تولید و عرضه عینک ‌های واقعیت افزوده شنیده می‌شود و بعید نیست عینک واقعیت افزوده اپل حتی زودتر از عینک فیسبوک روانه بازار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.