تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 20, 2019
12:21 جمعه، 29ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103844

فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در کشور خبر داد.
 
 رضا الفت نسب در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت‌های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان کرمانشاه که با حضور مدیران شرکت‌های استارآپی  برگزار شد با اشاره به وجود ۶۲ میلیون کاربر اینترنت در کشور، گفت: از این تعداد ۴۷ میلیون کاربر در شبکه های اجتماعی فعال هستند.
 
وی افزود: در حال حاضر متوسط تراکنش تجارت الکترونیک در کشور ۱۸۷ هزار تومان است و این درحالی است که این عدد در همین چندسال گذشته حدود ۶۰ هزار تومان بود و این رشد سریع نشان از حرکت مردم و کسب و کارها به سمت فضای مجازی دارد.
 
الفت نسب، گردش مالی تجارت الکترونیک کشور را ۲۰۸ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر تنها در بحث تاکسی‌های آنلاین ما روزانه دو میلیون سفر داریم که گردش مالی قابل توجهی دارد.
 
وی افزود: این میزان رشد استفاده از تاکسی‌های آنلاین در حالی است که تا همین چندسال پیش کمتر کسی باور داشت مردم بصورت اینترنتی بخواهند تاکسی بگیرند اما امروز می بینیم شرکت های تاکسی آنلاین با رونق خوبی در کسب و کار خود مواجه هستند و این رشد عجیب استفاده از تاکسی آنلاین تنها طی ۴.۵ سال رقم خورده است.
 
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در کشور، گفت: متاسفانه از این تعداد تنها ۳۷۸ فروشگاه سهم استان کرمانشاه است که رقم بسیار پایینی است.
 
الفت نسب خاطرنشان کرد:  همچنین از ۱۱۰۰ مجوزی که تاکنون‌در اتحادیه برای فعالیت کسب و کارهای آنلاین صادر شده سهم این استان تنها هفت مجوز بوده است.
 
وی یادآور شد: اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در راستای تسریع در راه اندازی و فعالیت کسب وکارهای آنلاین فعال شده است و هر مجوزی که این اتحادیه صادر میکند مورد تایید اداره اماکن و سایر نهادهای نظارتی است.
 
وی میانگین سنی افراد شاغل در کسب و کارهای آنلاین را بین ۲۳ تا ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: در همین راستا باید فرهنگ سازی و آموزش برای حرکت به سمت این نوع کسب و کارها  میان قشر نوجوان و جوان از همین حالا صورت گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.