تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 24, 2019
11:13 سه شنبه، 2ام مهرماه 1398
کد خبر: 104015

اپل تولید رایانه مک پرو را به آمریکا منتقل کرد

 
اپل اعلام کرد رایانه های مک پرو را در آمریکا تولید می کند. البته این شرکت در ازای تولید رایانه ها در آمریکا برای واردات ۱۰ قطعه مورد نیاز دستگاه ها از چین، معافیت مالیاتی دریافت کرده است.
 
به نقل از انگجت،  چندی پیش با بالا گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا، اپل اشاره کرده بود رایانه های جدید مک پرو را در آمریکا تولید می کند.
 
اکنون به نظر می رسد این امر واقعی است. اپل در بیانیه ای تولید رایانه های مک پرو در واحدهای تولیدی این شرکت در تگزاس را تایید کرده است. قبلا نیز تا سال ۲۰۱۳ رایانه های مک در این واحد تولید می شدند.
 
علاوه بر آن اپل دلیل این اقدام خود را به طور واضح اعلام کرده است.  این شرکت اعلام کرده در ازای معافیت از تعرفه های مالیات بر واردات برخی قطعات اساسی این رایانه از چین، حاضر به تولید  دستگاه ها در آمریکا شده است.
 
اپل برای واردات ۱۰ قطعه از اجزای رایانه مک پرو از چین (مانند بخشی از صفحه مدارها)  معافیت مالیاتی دریافت کرده است. البته اپل با زنجیره ای از تهیه کنندگان آمریکایی نیز  همکاری می‌کند، با این وجود بسیاری از قطعات رایانه اپل هنوز در چین تولید می شوند. 
 
بنابراین اگر قرار بود اپل برای تولید برخی قطعات اصلی رایانه های مک پرو در آمریکا بهای سنگینی بپردازد، سود چندانی عایدش نمی شد. 
 
تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل نیز یکی از دلایل این اقدام را تعهد اپل به ایجاد مشاغل در آمریکا اعلام کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.