سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 24, 2019
14:50 سه شنبه، 2ام مهرماه 1398
کد خبر: 104048

رونمایی شیائومی از تلویزیون‌ Mi Full Screen TV Pro با پشتیبانی از پخش محتوای 8K

در ابتدای مراسم امروز شیائومی، این کمپانی چینی از تلویزیون‌های هوشمند خود به نام Mi Full Screen TV Pro رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها تقریبا بدون حاشیه و در سه سایز ۴۳، ۵۵ و ۶۴ اینچی عرضه خواهند شد.
 
هر سه عضو خانواده جدید Mi Full Screen TV Pro از نمایشگر 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ بهره می‌برند که توانایی پشتیبانی از فرمت HDR10 را نیز دارند. همچنین گستره دید این تلویزیون‌ها ۱۷۸ درجه اعلام شده است. پردازشگر سری Mi Full Screen TV Pro با همکاری شیائومی و شرکت آمولوجیک تولید شده و از ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتزی A55 استفاده می‌کنند. به گفته شیائومی این پردازشگر تا ۶۳ درصد کارایی بهتر و تا ۵۵ درصد مصرف کمتری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. همچنین موتور پردازش تصویر نسل ۹ نیز در این تلویزیون‌ها استفاده شده است.
 
همه این توان پردازشی باعث شده تا سری Mi Full Screen TV Pro قابلیت پخش محتوای 8K را نیز داشته باشند. هوش مصنوعی بکار رفته در این تلویزیون‌های هوشمند نیز متشکل از هوش مصنوعی خود شیائومی به نام XiaoAI و همچنین AIoT (جهت برقراری ارتباط با دیگر گجت‌های اینترنت اشیا) است که با این تلویزیون‌ها توانایی هدایت صوتی و دیگر کاربرد‌های مشابه را می‌دهد. همچنین هوش مصنوعی Patchwell AI نیز به دیگر هوش‌های مصنوعی این تلویزیون‌ها کمک می‌کند.
 
علاوه بر پشتیبانی از پخش محتوای 8K تلوزیون‌های سری Mi Full Screen TV Pro از فرمت‌ H.264 نیز پشتیبانی می‌کنند. بلندگو‌های استریو این تلویزیون‌ها قابلیت پخش صدا در فرمت‌های DTS و دالبی را نیز دارند تا کاربران صدای با کیفیت‌تری دریافت کنند.
 
از لحاظ تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی نیز شیائومی برای این تلویزیون‌ها کم نگذاشته است و هر سه مدل سری Mi Full Screen TV Pro مجهز به ۳ درگاه HDMI (یکی از آن‌ها قابلیت پشتیبانی از ARC را نیز دارد) ۲ درگاه USB پورت لن و بلوتوث هستند که با پشتیبانی از WiFi با فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی، دست کاربران را برای برقراری ارتباط با این تلویزیون‌ها باز گذاشته است.
 
بدنه سری Mi Full Screen TV Pro نیز از آلومینیوم ساخته شده که قاب پشتی آن با کولار 3D روکش شده است. همچنین به دلیل باریک بودن حاشیه‌های دور نمایشگر این تلویزیون‌ها، شیائومی می‌گوید که نسبت صفحه به بدنه در سری Mi Full Screen TV Pro حدود ۹۷ درصد است.
 
قرار است این تلویزیون‌ها با قیمت‌های ۲۱۰، ۳۳۷ و ۴۷۷ دلاری به ترتیب برای مدل‌های ۴۳، ۵۵ و ۶۴ اینچی روز ۵ مهر در چین به بازار عرضه شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.