اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 25, 2019
13:58 چهارشنبه، 3ام مهرماه 1398
کد خبر: 104093

ارائه دستاوردهای پژوهشی گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ICT

 
رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب ‌وکارهای جدید در این حوزه و با همکاری گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ICT برگزار شد.
رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب ‌وکارهای جدید در این حوزه، در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
سازمان فضایی ایران و با همکاری گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، متولی برگزاری این رویداد بودند و در آن جمعی از سازمان های دولتی و شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای، در محورهایی مانند بازار، اثرات توسعه‌ای، ۵G و اینترنت اشیا حضور داشتند.
 
دکتر براری رئیس سازمان فضایی ایران در این رویداد، ضمن اشاره به توسعه بازار خدمات ارتباطات ماهواره‌ای، از قرارگیری آن در دستور کار سازمان فضایی خبر داد.
 
همچنین دکتر عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه این رویداد، در خصوص آمادگی این دانشکده برای کمک به حوزه فضا اظهاراتی بیان کرد.
 
موضوع تخصصی بررسی ابعاد مختلف بهره‌برداری از ماهواره‌های مخابراتی، یکی دیگر از عناوین مطرح شده در این رویداد بود که پیرو آن، می­ توان به ارائه «بررسی بازار مخابرات ماهواره‌ای» اشاره کرد که در این ارائه، با توجه به ویژگی های ماهواره­ های HTS، بازار بالقوه در بخش ­های خانگی، نظامی، دولتی و سازمانی و متحرک شرح داده شد و پیش­ بینی از وضعیت بازار تا سال ۲۰۴۰ آورده شد.
 
همچنین در بخش دیگری از این رویداد، در موضوع «اثرات کلان توسعه فناوری ماهواره در اقتصاد کشور» ابعاد مختلف اثرات این فناوری از بعد کیفی و کمی از جمله درآمد ناخالص ملی، بهره وری و اشتغال بیان شد. در ارائه «نقش ماهواره‌های مخابراتی در گسترش استفاده از ۵G و اینترنت اشیا» نیز ترکیب شبکه های ماهواره با شبکه ۵G به عنوان نسل آتی شبکه ­ای در ارائه سرویس ­های اینترنت اشیا مورد بررسی قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.