تلفن همراه

گجت

September 26, 2019
12:39 پنجشنبه، 4ام مهرماه 1398
کد خبر: 104139

قاب عینک و انگشتر مجهز به دستیار صوتی رونمایی شدند

 
آمازون از چند دستگاه هوشمند رونمایی کرده که همه آنها مجهز به دستیار صوتی هوشمند الکسا هستند. این گجت ها عبارتند از یک قاب عینک هوشمند، هدفون بی سیم هوشمند و انگشتر هوشمند.
 
به نقل از نیواطلس،  آمازون  از گجت های جدیدی رونمایی کرده است. در همین راستا این شرکت از یک قاب عینک هوشمند رونمایی کرده است. این قاب عینک بسیار سادهEcho Frame نام دارد و مجهز به دستیار صوتی هوشمند الکسا است.
 
این گجت هیچ نمایشگر یا دوربین خاصی ندارد اما به نظر می رسد آمازون برنامه های مختلفی برای قاب عینک هوشمند خود دارد. Eco Frame برای استفاده روزمره ساخته شده و فرد می تواند با مراجعه به چشم پزشک، نمره عینک خود را تعیین و شیشه گجت را تغییر دهد. 
 
 در کنار دسته های عینک ۴ بلندگوی کوچک همراه دو میکروفون نصب شده اند. این تنظیمات به کاربر اجازه می دهد  در هر موقعیتی از الکسا استفاده کند.  کاربر می تواند درباره اخبار روز یا آدرس مکان خاصی از الکسا کمک بگیرد. علاوه برآن کاربر با کمک این قاب عینک می تواند با دستور صوتی یک چراغ هوشمند را روشن و حتی قرار ملاقاتی در تقویم خود مشخص کند.
 
در کنار این موارد قاب عینک هوشمند آمازون به موبایل متصل می شود و بنابراین نوتیفیکیشن های آن را نیز اعلام می کند.  کاربر با لمس کردن یک پدلمسی که در دسته راست عینک تعبیه شده، می تواند نوتیفیکیشن های موبایل خود را گوش کند.
 
 همچنین یک ویژگی به نام «فیلترVIP» به کاربران اجازه می دهد نوتیفیکیشن های اپلیکیشن های پیامرسان دلخواه خود را در قاب هوشمند عینک دریافت کنند.
 
آمازون در کنار این قاب عینک هوشمند از چند دستگاه دیگر نیز رونمایی کرد که همگی مجهز به دستیار صوتی الکسا بودند. یکی از این محصولات هدفون های بی سیم Echo Buds هستند که فناوری  کاهش سروصدای  شرکت Bose در آنها به کار رفته است. عمر شارژ این هدفون بی سیم ۵ ساعت است و عمر شارژ قاب مخصوص آن نیز ۲۰ ساعت اعلام شده است.  افراد می توانند با پرداخت ۱۳۰ دلار پیش سفارش برای این هدفون های بی سیم ثبت کنند.
 
 
 یکی دیگر از محصولات جالب این شرکت Echo Loop نام دارد که در حقیقت یک حلقه هوشمند است. این حلقه به اینترنت متصل می شود و دارای دو میکروفون است. بنابراین کاربر می تواند به الکسا متصل شود و دستورات صوتی به آن بدهد. این گجت نیز ۱۳۰ دلار قیمت گذاری شده است.
 
 
 قیمت قاب عینک هوشمند آمازون  نیز ۱۸۰ دلار اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.