اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 29, 2019
14:34 یکشنبه، 7ام مهرماه 1398
کد خبر: 104257

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت نشان CE

 
 معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق در راستای حمایت‌های خود از شرکت‌های دانش بنیان در جهت توسعه بازار این شرکت‌ها در صورت عقد قرارداد با شرکت های بزرگ صنعتی کشور، ۷۰درصد هزینه دریافت نشان CE را پرداخت خواهد کرد.
 
سیاوش ملکی فر روز یکشنبه در برگزاری رویداد گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد در صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تاریخچه راه اندازی این صندوق افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۹ تصویب شد و در سال ۹۲ کار خود را شروع کرد.
 
وی بیان کرد: این صندوق به عنوان بزرگترین نهاد مالی حمایت کننده از شرکت‌های دانش بنیان است که می‌تواند خدمات صندوق را در  چهار دسته از جمله تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی تقسیم کند. در بخش ارایه تسهیلات این صندوق برای نمونه سازی و سرمایه در گردش تسهیلات ارایه می‌دهد، همچنین تا ۸۰ درصد از سرمایه مورد نیاز برای اجرایی کردن طرح‌های دانش بنیان این صندوق به عنوان هم سرمایه‌گذاری شرکت می‌کند، در بخش توانمندسازی نیز خدماتی برای توسعه بازار و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی ارایه می‌کند.
 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: این صندوق علاوه بر ارایه تسهیلات، در قالب برگزاری رویدادها و توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند. از این رو با برگزاری چنین رویدادهایی سعی دارد شرکت های دانش بنیان را به صنایع بزرگ متصل و نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور را به دانش بنیان‌ها معرفی کند تا با همکاری این دو علاوه بر تامین نیاز داخل از خروج ارز جلوگیری و اشتغال پایدار برای دانش آموختگان کشور ایجاد شود.
 
ملکی فر گفت: در این رویداد عرضه و تقاضا وارد یک تعامل می‌شوند و قرارداد همکاری منعقد می‌گردد، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان رکن سوم این قرارداد وارد می‌شود. این صندوق ۷۰ درصد قراردادهای منعقد میان شرکت‌های دانش بنیان و مشتریان صنعت فولاد را به صورت لیزینگ و با نرخ ۹ درصد حمایت می‌کند زیرا نگاهمان کمک به توسعه فروش است.   
 
وی ادامه داد: همچنین این صندوق ضمانت نامه‌های لازم از جمله ضمانت نامه حسن انجام کار را برای قراردادهای منعقده در این رویداد ارایه می‌کند، در صورت اخذ قرار داد بین شرکت‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ کشور در صورت قرارداشتن فناوری به صورت پایلوت، این صندوق هزینه حمایتی برای ساخت نمونه صنعتی محصول را با نرخ ۱۱ درصد سود پرداخت می‌کند.
 
ملکی فر یادآورشد: همچنین این صندوق ۷۰درصد هزینه اخذ نشان ce (علامت تضمینی ce به منظور ایجاد هماهنگی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در سطح اروپا تولید یا به فروش می‌رسند، ارائه شده‌است) را به شرکت‌های دانش بنیان که با صنایع بزرگ قرارداد منعقد کرده باشند در قالب حمایت‌های  استانداردسازی  پرداخت می‌کند.
 
پرداخت ۶۰ درصدی صندوق نوآوری به صنایع فولاد برای حضور در ۴نمایشگاه خارجی
 
وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته چهار نمایشگاه هانوفر، پکن، جاکارتاو شانگهای برای حضور فعالان صنعت فولاد کشور مناسب بوده و این صندوق حمایت بلاعوض تا ۶۰درصد برای نمکایشگاه  خارجی ارایه می‌کند.
 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: با برپایی رویدادهای گذشته، شرکت‌های دانش بنیان توانستند در نمایشگاه ماکس روسیه در قالب هیات تجاری شرکت کرده و قرارداد ۲ میلیون یورویی برای صادرات محصولات پیشرفته هوا فضا داشته باشند، همچنین در حوزه حمل و نقل  هواپیمایی نیز  ۳۷۰ میلیارد تومان تفاهم نامه و قرار داد منعقد شد.
 
وی گفت: در رویداد مواد غذایی نیز ۴۵۰ میلیارد تومان تفاهم نامه و قرار داد منعقد شد، همچنین ۳۲ میلیارد تومان قرار داد نیز بین سه شرکت دانش بنیان و صنعت غذایی کشور در حال انعقاد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.