تلفن همراه

گوشی

October 1, 2019
11:19 سه شنبه، 9ام مهرماه 1398
کد خبر: 104324

‌غیرفعالسازی گوشی‌های مسافری غیر کارشناسانه است ‌

 
رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در واکنش به قطع تعدادی از گوشی‌های مسافری گفت: قطع یا ارسال پیامک هشدار در خصوص غیرفعالسازی این گوشی‌ها کاری عجولانه و غیر کارشناسانه است.
 
محمد مهدی غفوریان اظهار کرد: اخیراً به دلیل مسائل رجیستری، به تعدادی از دارندگان گوشی‌های مسافری پیامک هشدار قطع آمده و متاسفانه تلفن همراه عده‌ای از آنها هم قطع شده است.
 
وی در ادامه افزود: مسئولین معتقدند که گوشی‌های مذکور از مبادی رسمی وارد کشور نشده و قاچاق بوده یا متعلق به مسافر واقعی نیست و این حرکت را راه حلی برای شکست و ضرر قاچاقچیان می‌دانند اما حقیقت آن است که در حال حاضر مردم و مصرف کننده نهایی متضرر شده‌اند.
 
غفوریان افزود: برای حل این مشکل باید در قدم اول نسبت به وصل مجدد گوشی‌های قطع شده اقدام کنیم و سپس به کسانی که پیامک هشدار قطع ارسال شده اطمینان داده شود که برای تلفن همراه آن مشکلی ایجاد نمی‌شود، البته راهکار مسئولین برای مردم در این خصوص این است که از فردی که گوشی را خریده یا گرفته شکایت کنند.
 
رئیس کمیته تخصصی تلفن کشور راهکار مسئولین را موثر ندانست و افزود: این گوشی‌ها چون مسافری هستند اکثرا در دست خود افراد و یا اقوام آنها است که امکان شکایت از آنها وجود ندارد؛ البته ممکن است برخی آژانس‌های مسافری خودسرانه و بدون اطلاع مسافر امتیاز وارد کردن گوشی مسافری را به افرادی فروخته باشند که باید با این آژانس‌ها برخورد شود.
 
غفوریان قطع تلفن همراه را کاری عجولانه اعلام کرد و افزود: این عملکردی عجولانه و شتابزده بوده است و کار کارشناسی در ورای آن نیست و باید فکر بیشتری روی آن می‌شد.
 
وی در پایان گفت: این کار توسط سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.