سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 3, 2019
12:47 پنجشنبه، 11ام مهرماه 1398
کد خبر: 104410

محصولات جدید مایکروسافت رونمایی شد/ لپ تاپ ۳ و نوت بوک ۲نمایشگره

 
مایکروسافت در مراسم سالانه خود از «سرفیس لپ تاپ۳» با قابلیت شارژ سریع تر، ایربادی مجهز به حسگرهای لمسی و همچنین دستگاه «سرفیس نئو» با دونمایشگر رونمایی کرد.
 
به نقل از دیلی میل، شرکت مایکروسافت در مراسم سالانه خود از دستگاه های جدیدش رونمایی کرد. در این مراسم  از «سرفیس لپ تاپ ۳» رونمایی شد که بخش ترک پد(track pad) آن ۲۰ درصد بزرگتر است و حرکات را بهتر رصد می کند. علاوه بر آن این دستگاه دارای یک هارد درایو با قابلیت جدا شدن است که کاربر راحت می تواند آن را ارتقا دهد. در کنار این موارد سرفیس لپ تاپ ۳ مجهز به پورت شارژ سریع است که در کمتر یک ساعت۸۰ درصد شارژ فراهم می کند.
 
در این مراسم همچنین از ایرباد و نوت بوکی با دو نمایشگر رونمایی شد.
 
سرفیس لپ تاپ ۳
 
 مایکروسافت در این مراسم سرفیس لپ تاپ۳ را رونمایی کرد که جدیدترین دستگاه از نسل لپ تاپ هایی با نمایشگر لمسی است.
 
 این لپ تاپ دارای چند ویژگی جدید است از جمله پورت یو اس بی سی، ترک پدی ۲۰ درصد بزرگتر و غیره.  همچنین برای نخستین بار مایکروسافت نسخه ای ۱۵ اینچی از این دستگاه را در کنار نسخه ۱۳.۵ اینچی ارائه می کند.
 
 
در لپ تاپ ۱۳.۵ اینچی از نسل دهم پردازشگرهای چهار هسته ای «آیس لیک»اینتل استفاده شده و مایکروسافت ادعا می کند این پردازشگر ۱۵ درصد سریع تر از مک بوک ایر است.
 
نسخه ۱۵ اینچی دستگاه دارای پردازشگر AMD Ryzen است. سرفیس لپ تاپ ۳ دارای قابی از جنس آلومینیوم است. همچنین این لپ تاپ مجهز به ویژگی Instant On است . با کمک این ویژگی دستگاه به محض باز شدن قابل استفاده است.
 
ایرباد سرفیس
 
این ایرباد فناورانه شباهت زیادی به نمونه های فعلی دارد اما لبه خارجی آن پهن تر و مجهز به حسگرهای لمسی است.
 
 کاربران می توانند برای تنظیم صوت، توقف یا شروع کردن موسیقی و همینطور مسیریابی در برنامه های مختلف روی رایانه یا نوت پد ، با انگشت خود قسمت خارجی ایرباد را لمس کنند.
 
همچنین این ایربادها سروصدای خارج را حذف می کنند و میکروفون هایی نیز در آنها تعبیه شده است.
 
 
 سرفیس نئو
 
اکنون ۱۰ سال است که شایعاتی درباره ساخت یک دستگاه با دو نمایشگر در مایکروسافت وجود دارد. در این مراسم وجود چنین دستگاهی تایید شد.
 
 این دستگاه «سرفیس نئو» نام دارد و دارای دو نمایشگر است که با لولایی ۳۶۰ درجه  به یکدیگر متصل هستند. همچنین نوت پد دستگاه دارای دونمایشگر است. اما مایکروسافت آن را طوری طراحی کرده تا با باز کردن کامل دستگاه نمایشگری بزرگ برای کاربر فراهم شود.
 
 
سرفیس نئو دارای یک قلم است. همچنین دستگاه دارای یک کیبورد است که به طور مغناطیسی به دستگاه متصل می شود و ترکیب حاصل از آنها دستگاهی شبیه لپ تاپ می سازد.
 
هر نمایشگر این دستگاه قطری ۹اینچی دارد و ضخامت آن نیز ۵.۶ میلی متر است.  نمایشگر دستگاه مجهز به «گوریلا گلس» و وزن آن فقط ۶۵۵ گرم است.  این دستگاه تا فصل تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی آماده عرضه به بازار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.