اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

October 5, 2019
16:13 شنبه، 13ام مهرماه 1398
کد خبر: 104493

پیام رسان جدید فیس بوک ابزار جاسوسی از کاربران می شود

 
فیس بوک اپلیکیشن تبادل پیام جدیدی را برای کاربران اینستاگرام عرضه کرده که تریدز نام دارد و برای ارسال پیام به نزدیک ترین دوستان به کار می رود، اما تریدز حریم شخصی افراد را نقض می کند.
 
 به نقل از بیزینس اینسایدر، تریدز به طور ۲۴ ساعته به موقعیت مکانی کاربران دسترسی دارد، به شکل دائم از وضعیت باتری و میزان شارژ آن مطلع می شود و اینکه شما در حال استفاده از اینستاگرام هستید یا خیر را بررسی می کند.
 
این اقدام فیس بوک نشان می دهد که این شرکت تا چه حد برای گردآوری اطلاعات خصوصی کاربران عطش دارد و از هیچ اقدام تازه ای برای جمع آوری این اطلاعات خودداری نمی کند.
 
اگر چه فیس بوک مدعی است بیش از هر شرکت دیگری به حریم شخصی افراد احترام می گذارد، اما اقدام تازه شرکت مذکور عکس این ادعا را ثابت می کند.
 
تریدز در اصل برای ارسال پیام و به روزرسانی های مربوط به آخرین وضعیت هر کاربر برای دوستان نزدیک وی در نظر گرفته شده است.
 
اپلیکیشن یادشده در دو نسخه اندرویدی و آی او اس برای علاقمندان در دسترس بوده و حتی از جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالیت های ورزشی و تحرک کاربران نیز خودداری نمی کند.
 
برنامه یادشده حتی این موضوع را بررسی می کند که کاربران از طریق وای – فای یا اینترنت اپراتور همراه از اینستاگرام استفاده می کنند.
 
انتظار می رود فیس بوک از این اطلاعات برای ارسال آگهی ها و تبلیغات هدفمند به کاربران اپلیکیشن ها و خدمات خود استفاده کند. سخنگوی فیس بوک در واکنش به درخواست ارائه اطلاعات از سوی خبرنگاران هنوز واکنشی از خود نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.