تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

October 6, 2019
0:08 یکشنبه، 14ام مهرماه 1398
کد خبر: 104496

هندی‌ها 1600 «گلکسی فولد» را در کمتر از 30 دقیقه خریدند

Samsung Galaxy Fold.jpg

 

منابع خبری گزارش دادند که سامسونگ رکورد دیگری در عرصه گوشی‌های هوشمند برجا گذاشت و طی این اتفاق کمپانی کره‌ای موفق شد در 30 دقیقه نخست پس از باز شدن رسمی درگاه آنلاین برای فروش گوشی هوشمند «گلکسی فولد» مجهز به نمایشگر لمسی تاشو، 1600 دستگاه از این محصول را به فروش برساند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این فروش آنلاین به صورت اختصاصی برای کاربران هندی باز شد و بنابراین تمام 1600 دستگاه گوشی هوشمند مذکور را فقط هندی‌ها خریداری کردند. کاربرانی که گوشی هوشمند «گلکسی فولد» را پیش‌خرید کردند برای این اتفاق تمام مبلغ گوشی یعنی یک میلیون و 650 هزار روپیه را به صورت یکجا پرداخت کردند تا بر این اساس گوشی هوشمند مذکور در تاریخ 20 اکتبر یعنی حدود دو هفته دیگر در اختیار آنها قرار گیرد.

شرکت سامسونگ در دور نخست عرضه جهانی این گوشی هوشمند مجبور شد پس از گذشت مدتی به علت بروز خرابی در نمایشگر انعطاف‌پذیر تمامی آنها را از سطح بازار جمع‌آوری کند. آن زمان گفته می شد که نمایشگر این دستگاه می‌تواند تا 200 هزار بار خم شود و برای آن مشکلی به وجود نیاید. با این توضیح پیش‌بینی شده بود کاربران می‌توانند به مدت 5 سال بدون بروز هرگونه نگرانی از این گوشی هوشمند استفاده کنند.

با این وجود زمانی که گوشی هوشمند وارد بازار شد آزمایشگاه‌های تخصصی مختلف آن را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت مشخص عمر این دستگاه 60 درصد ادعای سامسونگ است و به عبارت دیگر نمایشگر انعطاف‌پذیر این گوشی هوشمند پس از 119 هزار و 380 بار خم شدن دچار مشکل می‌شود. این مسئله به آن معنی است که «گلکسی فولد» تنها سه سال دوام می‌آورد.

به هر حال، سامسونگ هم اکنون ادعا می‌کند که این مشکل را برطرف کرده است تا کاربران جهانی برای دستکم 5 سال بتوانند بدون بروز هرگونه مشکل از این گوشی هوشمند استفاده کنند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.