اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 6, 2019
14:36 یکشنبه، 14ام مهرماه 1398
کد خبر: 104528

انجام ۲۳۹ طرح فضایی در شرایط تحریم

 
 رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: با توجه به تحریم‌های آمریکا تاکنون ۲۳۹ طرح فضایی اجرا و به اتمام رسیده است و اخیرا نیز اعلام شد که بسیاری از مشکلات با سنجش از راه دور برطرف می‌شود.
 
فتح الله امی روز دوشنبه در همایش اکتشاف در عمق فضا در پژوهشگاه هوا فضا تصریح کرد: سال۱۳۹۳ پژوهشگاه با بودجه صفر ریالی و ارزی تحویل داده شد و امروز راهبرد ما سند هوافضا و پرتاب دو ماهواره در سال است.
وی ادامه داد: هر پرتاب برای وزارت دفاع بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و شاید به همین دلیل ۶ سال پروژه های ما متوقف شده‌اند و نیاز است شورای عالی فضایی توسط رئیس جمهوری تشکیل شود تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
 
امی تصریح کرد: پیش از سال ۹۴ تعداد مقالات مربوط به هوافضا ۱۲ مورد بوده و از ۹۴ تا ۹۷ به ۴۴ مقاله رسیده است، همچنین ۳۷ هیات علمی در پژوهشگاه جذب شده است. 
 
رئیس پژوهشگاه هوافضا اظهار داشت: ۱۱ طرح بین المللی در زمنیه هوافضا در حال انجام است همچنین در حال کار بر روی پروژه کپسول  E۱S هستیم که انسان را زیر مدار پرتاب می‌کند و به زودی نیز انجام می شود. همچنین پروژه پایش زباله‌های فضایی را در دست اقدام داریم.  
 
وی در خصوص پرروژه های هوایی اظهار کرد:  هواپیمای ۲ تا ۱۹ نفره باید طراحی شود که در حال تهیه ۸ نفره آن هستیم، همچنین پژوهشگاه می‌تواند بسیاری از پروژه‌های مربوط به گرد و غبار را در ۸ کلانشهر مانند تهران و شیراز پایش کند. 
 
رئیس پژوهشگاه هوافضا عنوان کرد: پهپادها تا چند سال آینده در کشور توسعه می یابند بر این اساس در حال تدوین مقررات عبور و مرور آنها هستیم.
 
وی تصریح کرد: تا سال ۲۰۱۸، ۴۸۶ سند فضایی را  تدوین کردیم و اکنون در خاورمیانه اول و در دنیا مقام ۱۳ را در حوزه فضایی داریم با این حال خزانه آمریکا دو هفته پیش پژوهشگاه هوا فضا را تحریم کرد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.