تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 10, 2019
12:11 پنجشنبه، 18ام مهرماه 1398
کد خبر: 104683

جایگاه تمبر باید دوباره احیا شود / شرکت پست مصداق استفاده از فناوری های جدید باشد/ تمبر گنجینه و پیام رسان فرهنگی ماست

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی پست با اشاره به اینکه تمبر گنجینه و پیام رسان فرهنگی ماست، از مدیران شرکت پست خواست که جایگاه تمبر را دوباره احیا کنند.
 محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بزرگداشت روز جهانی پست با اشاره به اینکه پست از دیرباز پیام آور دوستی، محبت و تبادل احساسات بوده است، گفت: پستچی پایان دهنده انتظار بسیاری از انسان ها از گذشته تاکنون بوده است.
وی با اشاره به فاطمه، کودکی که جایزه نامه نگاری را از دست وی دریافت کرد،  افزود: بیش از ۵۰ دوست، مانند کودکی از زابل تا پیرمردی از بابل و معلمی از هرمزگان تا خادمی از مشهد بدون واسطه و راحت مطالب خود را می فرستند و حرف ها، از طریق نامه جدا از نوآوری های امروزی، شفاف تر، بهتر و با احساس تر منتقل می شود.
وی افزود: خط نشان دهنده شخصیت افراد است و این راز نامه های پستی است که در آن نهفته است.
آذری جهرمی با اشاره به رویکرد نامه نگاری در ارتباط با مردم، تاکید کرد: با دریافت نامه های مردم و خواندن حرف های آنان رویکردم در عرصه مدیریت تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه پست گنجینه بزرگی در مجموعه وزارت ارتباطات است، افزود: باید با ارائه خدمات با کیفیت به مردم قدر این گنجینه را بدانیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاش مجموعه مدیران و کارکنان پست، تصریح کرد: شما با توجه به مشکلات معیشتی که لایه های مختلف پست با آن مواجه هستند، همواره برای ارائه بهترین کیفیت و خدمات تلاش می کنید.
وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته شاخص کیفیت ارائه خدمات افزایش داشته و در حال بهبود است، افزود: پست با استفاده از فناوری ها و اجرای برنامه تحول دیجیتال درتلاش است که خدمات بهتری به مردم ارائه کند و این کیفیت باید به صورت مداوم افزایش داشته باشد.
آذری جهرمی در بخش دیگر از سخنانش با تاکید به اینکه پیشینه خود را باید قدر بدانیم، به خاطره خود از جمع آوری تمبر در دوران کودکی اشاره کرد و گفت: تمبر به عنوان یکی از رسانه های فرهنگی در کشور نیاز به توجه جدی تری دارد و این پیام رسان بزرگ فرهنگی و میراث ماندگاری که در تمام دنیا مورد توجه است در تحول شرکت پست نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و وظیفه ما است که دوباره جایگاه تمبر احیا شود.
وی با اشاره به مشاهده مجموعه تمبرهای چاپ شده در ۶ سال گذشته، افزود: مشاهده این مجموعه تمبرها نشان می داد که جای کار بسیار بیشتر و بهتری وجود دارد چرا که ما بسیار مکان های تاریخی، میراث های ماندگار و اتفاقات مهم داریم(مانند پالیز گناباد تا مراسم مشهد اردهال که مراسمی است با سابقه تاریخی بسیار) و می توانیم به وسیله تمبر آنها را به دنیا ارسال کنیم.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: چاپ و انتشار و ارسال تمبر به کشورهای مختلف دنیا و قرار گرفتن در مجموعه های تمبر آنها نشان دهنده فرهنگ غنی یک کشور است.
وی افزود: در فرآیند تصمیم گیری و چاپ تمبر یک بازنگری هایی نیاز است ولی چیزی که ضروری است بازگشت تمبر به بسته های پستی است.
آذری جهرمی با اشاره به راحتی کار با فناوری به جای نقش تمبر، تصریح کرد:  باید این گنجینه حفظ شود و به آن بها داد و از مدیران شرکت ملی پست می خواهم که احیای تمبر را در کنار برنامه تحول به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند و به میراث های پستی خود نگاه داشته باشند.
وی افزود: دستورالعمل های مربوطه درباره انتشار و استفاده از تمبر به شورای عالی تمبر و شرکت ملی پست ارسال شده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اعتراض های بسیاری که به تغییر لوگوی شرکت پست شده است، افزود: انتقادات بسیاری درباره این موضوع به من رسیده که مدیران شرکت پست باید این انتقادات را شنیده و اگر نیاز به بررسی و تشخیص مجدد است درباره این موضوع تصمیم بگیرند.
وی افزود: نشان هر شرکتی پیشینه آن مجموعه است و تغییر لوگوی شرکت پست باید از ابعاد مختلف بررسی شود.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد بزرگ فکر کردن اشاره کرد و گفت: تجزیه مبادلات سنتی پست زیبنده این شرکت نیست و باید به هر نحوی این مبادلات نوین شود.
وی با اشاره به مشکلات اعتباری و مالی برای این کار، افزود: این فرآیند می تواند در مقیاس کوچک تر و در مراکز محدود به میزان اعتبارات و توان  شرکت پست آغاز شود و ادامه یابد.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در دنیا برای ارسال بسته های پستی از فناوری های جدید استفاده می شود، تاکید کرد: این موضوع به طور جدی در دستور کار شرکت پست قرار گیرد و این شرکت باید مصداق استفاده از فناوری های جدید و به روز شود.
وی به بسته ای پستی که از جهرم در این مراسم تحویل گرفت اشاره کرد و افزود: با توسعه محصولات و خدمات پستی دیگر نیاز نیست که من برای دریافت این بسته به ترمینال جنوب مراجعه کنم و شرکت پست توسعه خدمات و محصولات خود را باید به صورت جدی ادامه دهد.
آذری جهرمی در پایان سخنان خود تاکیدکرد: همه باهم بهترین خدمات را  برای بهترین مردم دنیا در ایران فرآهم کنیم.
بر اساس این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از فاطمه کودکی که در مسابقه بین المللی نامه نگاری 2018 برگزیده شده بود تقدیر و تمبر روز جهانی پست را نیز رونمایی کرد.
 
آذری جهرمی در رونمایی از تمبر روز جهانی پست
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.