تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 10, 2019
12:49 پنجشنبه، 18ام مهرماه 1398
کد خبر: 104691

۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالانه روی ۱۰۰ استارت‌آپ‌ جدید

صندوق بذرمایه «۱۰۰ استارت‌آپ» برنامه دارد که هر سال روی ۱۰۰ استارت‌آپ حداقل ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» علی زواشکیانی مدیر شرکت مشاوره مدیریت پم‌کو و هم‌بنیان‌گذار ایران نالج، در همایش «۱۰۰ استارت‌آپ» که به‌منظور توسعه زیست بوم کارآفرینی کشور برگزار شد با اعلام این مطلب در توضیح پلت‌فرم «۱۰۰ استارت‌آپ» گفت: این پلت‌فرم مجموعه‌ای متشکل از صندوق بذرمایه،‌ شبکه راهبری و سازمان پشتیبانی است.
وی در توضیح ساختار غیرمتمرکز این پلت‌فرم افزود: در این پلت‌فرم تیم‌ها به دو دسته محصول‌محور و سرویس‌محور تقسیم می‌شوند. در ادامه و پس از ثبت درخواست تیم‌ها، مرحله غربالگری اولیه انجام خواهد شد. مچ میکینگ (پیدا کردن راهبر مناسب)، داوری نهایی، انعقاد قرارداد و راهبری دیگر مراحل فرآیند سرمایه‌گذاری روی ایده در پلت‌فرم ۱۰۰ استارت‌آپ است. مدیر شرکت مشاوره مدیریت پم‌کو درباره اولویت‌های سرمایه‌گذاری این اکوسیستم نیز تصریح کرد: هوش مصنوعی، فین تک، سلامت الکترونیک دارو و تجهیزات پزشکی، معدن، نفت و انرژی، گردشگری، مدیریت و خدمات شهری، تولیدات شیمیایی و پلیمری، محیط زیست و فناوری‌های کشاورزی و بلاک‌چین، مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری هستند. براساس این گزارش، (سرمایه‌گذاری و بازار) و (راهبری و منتورینگ)، دو پنل تخصصی این همایش بود که در هر کدام از آنها، صاحب نظران موضوعات یاد شده به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
 
در پنل نخست که میثم زرگرپور مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک، مدیر آن بود، شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، حمزه قطبی‌نژاد مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بهمن، محمد عباسخانی مدیرعامل سرمایه‌گذاری جسورانه حرکت اول و حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (ای-فردا)، هر یک به توضیح نحوه فعالیت شرکت‌های خود به‌منظور سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها پرداختند. بنابر این گزارش، محمد عباسخانی مدیرعامل سرمایه‌گذاری جسورانه حرکت اول، سخنران نخست این پنل، با بیان اینکه نزدیک به یک سال از فعالیت این مجموعه می‌گذرد، گفت: با توجه به سیاست‌های سرمایه‌گذاری شرکت و لزوم تمرکز روی فعالیت‌های حوزه خاص، «حرکت اول» تمرکز خود را در بحث سرمایه‌گذاری روی ۶ حوزه گردشگری، خدمات مالی و بیمه، تجارت الکترونیک و تبلیغات، آموزش، رسانه و سرگرمی، حمل‌و‌نقل و سلامت گذاشته است.
 
شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، سخنران دوم این پنل، با اشاره به زمینه فعالیت‌های این مجموعه گفت: عمده فعالیت‌های شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری، به‌منظور توسعه و تکمیل زنجیره ارزش هلدینگ گروه مالی پاسارگاد و نیاز بازار است. حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (ای-فردا)، دیگر سخنران این پنل، با بیان اینکه تمرکز اصلی ما روی نوآوری در حوزه تجارت الکترونیکی است، افزود: در ارتباط فردا با نگاهی به آخرین تحولات دنیا در صنعت مالی و شناخت عمیق فضای بانکی و تجارت الکترونیکی در ایران، محصولاتی را طراحی کرده و توسعه می‌دهیم که می‌توانند در فضای زندگی دیجیتال ایرانیان تاثیر قابل توجهی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.