رسانه‌های اجتماعی

October 10, 2019
13:07 پنجشنبه، 18ام مهرماه 1398
کد خبر: 104695

استفاده توییتر از اطلاعات شخصی کاربران برای نمایش تبلیغات

 توییتر رسما اعلام کرد که به‌صورت سهوی، از شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل کاربران برای نمایش محتواهای تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی استفاده کرده است؛ این در حالی است که کاربران، این اطلاعات را صرفا برای استفاده از قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای در این پلت‌فرم وارد کرده بودند. به گفته توییتر، اطلاعات شخصی کاربران در اختیار هیچ‌یک از شرکت‌ها قرار نگرفته و مشکلی که سبب این نقص شد، برطرف شده است. این شرکت افزود از ۱۷ سپتامبر، اطلاعاتی از قبیل شماره تماس و آدرس ایمیل کاربران برای مسائل امنیتی از آنها دریافت شد.
توییتر گفت که به‌طور قطع نمی‌توان اعلام کرد چه تعداد از کاربران این پلت‌فرم، تحت‌تاثیر این مشکل قرار گرفتند؛ با این حال این شرکت از کاربران خود عذرخواهی کرده و گفت حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست تا مشکل مشابهی در آینده پیش نیاید. طی یک سال گذشته، فیس‌بوک چند بار بنابه دلایلی همچون عدم حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته و از طرف نهادهای رگولاتور نیز جریمه شد. توییتر نیز در این زمینه چندان موفق عمل نکرده و همواره نگرانی‌هایی درخصوص حریم خصوصی متوجه کاربران بوده است. در ماه گذشته نیز حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل توییتر مورد حمله هکرها قرار گرفت و توانستند چند پیام متنی توهین‌آمیز را منتشر کنند. توییتر در ماه مه ۲۰۱۸ به تمامی‌۳۳۰ میلیون کاربر خود توصیه کرد برای ارتقای امنیت اکانت‌هایشان، رمز عبور خود را تغییر دهند. البته این شرکت گفت باگی که در این زمینه کشف شده، هیچ مشکلی برای کاربران ایجاد نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.