تلفن همراه

گوشی

October 12, 2019
12:17 شنبه، 20ام مهرماه 1398
کد خبر: 104741

طاهرخانی: سودجویان از مسافران کربلا برای واردات تلفن همراه قاچاق سوءاستفاده می‌کنند

 
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر برای مقابله با ورود کالاهای چمدانی در ایام اربعین حسینی(ع) گفت که سوءاستفاده از مسافران کربلا برای ورود گوشی همراه قاچاق به داخل کشور مساله‌ای است که مسئولان باید نسبت به آن آگاه باشند.
 
بهمن طاهرخانی با هشدار درخصوص افزایش واردات چمدانی تلفن‌های همراه در ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: برخی از واردکنندگان موبایل به شگرد جدیدی برای واردات غیرقانونی تلفن‌ همراه و دور زدن هزینه‌های گمرکی روی آورده‌اند، این دسته از افراد زائران را هدف قرار داده و در ظاهر با اعطای سیم‌کارت رایگان به آن‌ها مدارک‌شان را تحویل گرفته و اقدام به ثبت گوشی قاچاق می‌کنند.
 
وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر برای مقابله با ورود کالاهای چمدانی در ایام اربعین حسینی(ع)، ادامه داد: سودجویان با گرفتن اطلاعات مسافران واقعی به اسم آن ها تلفن همراه وارد می‎کنند، اتفاقی که در برخی موارد بدون اطلاع زائران و در برخی دیگر نیز با رضایت آن‌ها انجام می‌شود. حال اینکه واردات محصولات مختلف به کشور خارج از مسیر و روند قانونی نه تنها برای اقتصاد فایده و نتیجه‌ای ندارد که تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
 
به گفته طاهرخانی باید سازوکار واردات محصولاتی مانند تلفن همراه تغییر کند تا افراد نتوانند از روش‌های مختلف غیرقانونی اقدام به واردات کنند لذا ایجاد سامانه واحد جدیدی برای نظارت بر روند واردات ضروری است.
 
وی با بیان اینکه «واردات چمدانی و غیرقانونی تلفن همراه و سایر کالاها بازار کشور را آشفته می‌کند»، گفت: امروز واردکنندگان رسمی و قانونی تلفن همراه برای وارد کردن محصولات به داخل کشور عوارض، مالیات و حقوق گمرکی پرداخت می کنند که واردکنندگان غیرقانونی چنین هزینه هایی را پرداخت نکرده و از قِبَل آن سود هنگفتی بدست می آورند.
 
این نماینده مجلس واردات چمدانی تلفن همراه را به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای برای اقتصاد کشور خطرناک دانست و با تاکید بر لزوم برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با این مساله گفت: در شرایط کنونی واردات تلفن همراه چارچوب دقیق قانونی ندارد و به همین دلیل افراد سودجو از روزنه‌های قانونی برای واردات چمدانی تلفن همراه به عنوان اقدام غیرقانونی استفاده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.