رسانه‌های اجتماعی

October 12, 2019
14:34 شنبه، 20ام مهرماه 1398
کد خبر: 104744

خودسانسوری کارمندان آمریکایی در شبکه های اجتماعی

 
علیرغم افزایش استفاده کارمندان امریکایی از شبکه های اجتماعی، خودسانسوری آنها در این شبکه ها به دلایل مختلف بسیار گسترده است.
 
 به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه اینترویو گایز نشان می دهد در شرایطی که در سال ۲۰۰۵ تنها ۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی در حداقل یک شبکه اجتماعی عضویت داشتند، این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۷۲ درصد رسیده است.
 
این افزایش حضور در شبکه های اجتماعی، تمایز میان محیط های کاری و فضای شخصی و خانوادگی را دشوار کرده و افزایش حضور همکاران، مدیران کاری و غیره در میان دوستان هر فرد در شبکه های اجتماعی باعث شده تا آنها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات شخصی و حرفه ای به خودسانسوری روی آورند یا حساب های ناشناس شخصی متفاوتی را برای اظهارنظر ایجاد کنند.
 
بررسی که در این زمینه از طریق مصاحبه با ۱۰۲۴ کارمند آمریکایی صورت گرفته حاکی است ۹۷.۸ درصد از این افراد شاهد حضور اشخاصی از میان همکاران خود در میان دوستان فیس بوکیشان هستند و این رقم در اینستاگرام، اسنپ چت و توئیتر به ترتیب به ۸۲.۱، ۷۵.۶ و ۶۵.۲ درصد می رسد.
 
۹۴.۸ درصد از این همکاران از جمله افرادی هستند که فرد به صورت روزانه با آنها تعامل دارد و ۴۸ درصد از این دوستان از جمله اشخاصی با رتبه شغلی بالاتر از خود فرد مانند مدیران هستند.
 
بر اساس این بررسی ۱۹.۵ درصد کارمندان امریکایی به طراحی یک حساب کاربری شغلی مجزا از حساب اصلی خود در توئیتر در کنار حساب اصلی روی آورده اند و این رقم در مورد فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت به ترتیب ۱۵.۱، ۱۳.۹ و ۱۳.۳ درصد است.
 
از هر ده کارمند آمریکایی سه نفر درخواست های دوستی همکاران خود را با هدف حفظ آرامش در محیط کار می پذیرند و این در حالی است که آنها لزوما با این افراد رابطه خوبی ندارند. همچنین اکثر این کارمندان پست های ارسالی خود در شبکه های اجتماعی را سانسور می کنند تا با مشکلی در محیط شغلی خود مواجه نشوند. این خود سانسوری در میان کارمندان بالای ۵۰ سال بیست درصد بیشتر از کارمندان بیست و چند ساله است.
 
۴۱ درصد کارمندان بیست و چندساله اذعان کرده اند هیچ پستی در مورد تفریحات شخصی خود که ممکن است در محیط کار برایشان مشکل ایجاد کند، ارسال نمی کنند. ۷۷ درصد کل کارمندان هم گفته اند با توسل به تنظیمات حریم شخصی شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا مشکلات احتمالی در این زمینه را با حداقل برسانند.
 
در مجموع، بیشترین میزان خودسانسوری کارمندان آمریکایی با ۳۶ درصد مربوط به نظرات سیاسی شخصی آنهاست و مصرف تفریحی مشروبات الکلی و مواد مخدر با ۳۴.۲ درصد در رتبه دوم است. خودسانسوری برای نوشتن مطالب انتقادی و اعتراضی در مورد محل کار با ۳۲ درصد در رتبه سوم و نگارش مطالبی در مورد تجارب منفی در محل کار با ۲۹.۹ درصد در رتبه چهارم است. همچنین ۲۵ درصد کارمندان امریکایی احساسات مذهبی خود را در شبکه های اجتماعی سانسور می کنند و ۲۳.۶ درصد این خودسانسوری را در مورد مسائل مالی خود انجام می دهند. سانسور مسائل عاشقانه با ۲۱.۶ درصد سانسور در رتبه بعدی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.