امینت

تلفن همراه

October 14, 2019
10:22 دوشنبه، 22ام مهرماه 1398
کد خبر: 104800

محافظ نمایشگر سامسونگ اطلاعات کاربران را لو می دهد

 
یکی از کاربران موبایل سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پس از نصب یک محافظ ژله ای روی نمایشگر دستگاه متوجه شد، قفل آن با اثر انگشت هر کسی باز می شود و بنابراین اطلاعات او در خطر قرار دارد.
 
 به نقل از سان، زنی انگلیسی پس از خرید یک محافظ نمایشگر از سایت«ای-بی» برای موبایل خود متوجه شد هر کسی می تواند به اطلاعات دستگاه او دسترسی یابد.
 
لیزا نیسلون ۳۴ ساله یک محافظ ژله ای برای مراقبت از نمایشگر موبایل سامسونگ گلکسیS۱۰  خود به قیمت ۲.۷۰پوند خریده بود. او از اثر انگشت شست دست راست خود برای باز کردن قفل دستگاه  استفاده می کرد، اما بعد از نصب محافظ، از اثر انگشت دست چپ خود استفاده کرد و در کمال تعجب دید با این وجود قفل دستگاه باز شد.  او متوجه شد هر اثر انگشتی قفل موبایل را باز می کند!
 
این کاربر موبایل در این باره می گوید: هرکسی می تواند به موبایل دسترسی یابد و با استفاده از اپلیکیشن های مالی آن پول جابه جا کند. 
 
این درحالی است که قبلا سامسونگ اعلام کرده بود افراد فقط باید از محافظ نمایشگرهای تایید شده استفاده کنند.
 
جالب آنکه پس از نصب محافظ ژله ای نمایشگر حتی با اثر انگشت همسر او نیز قفل دستگاه باز می شد. این زن از افراد دیگر خواست با اثر انگشت خود قفل دستگاه را باز کنند و همه آنها توانستند قفل را باز کنند. جالب آنکه او متوجه شد محافظ مذکور روی موبایل افراد دیگر نیز همین اختلال را ایجاد می کند.
 
به همین دلیل او اختلال مذکور را به شرکت سامسونگ اطلاع  داده است.در حال حاضر سامسونگ مشغول بررسی این اختلال است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.