تلفن همراه

فناوری

October 17, 2019
13:49 پنجشنبه، 25ام مهرماه 1398
کد خبر: 104925

آلمان به‌رغم فشار آمریکا درهایش را به روی فناوری ۵G هوآوی باز می‌کند

برلین تصمیم گرفته به شرکت بزرگ هواوی چین اجازه دهد در پروژه های زیرساختی ۵G این کشور شرکت کند.
 
 
 
به نقل از راشاتودی،  برلین تصمیم گرفته به شرکت بزرگ هواوی چین اجازه دهد در پروژه های زیرساختی 5G این کشور شرکت کند. برلین اعلام کرد قصد دارد میدانی برابر برای عرضه کنندگان فراهم کند.
 
 یک سخنگوی وزارت کشور آلمان این تصمیم را تایید کرد. این اقدام آلمان ضربه‌ای به واشنگتن است که به متحدان خود فشار می آورد هواوی را از زیرساخت‌های 5G خود کنار بگذارند. سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و انگلیس هنوز تصمیمی قطعی برای استفاده از هواوی نگرفته اند.
 
 هواوی از این تصمیم آلمان استقبال کرده و می گوید سیاسی کردن امنیت سایبری تنها مانع پیشرفت فناوری و توسعه اجتماعی می شود و هیچ نفعی برای حل چالش‌های امنیتی که همه کشورها با آن مواجه هستند ندارد.
 
هواوی اعلام کرد به همکاری آشکار با نهادهای نظارتی و سازمانهای صنعتی ادامه می دهد تا مطمئن شود شبکه های موبایل ایمن هستند.
 
« طی 30 سال گذشته، ما به بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان خدمت‌رسانی کرده ایم و سابقه محکمی در مسائل امنیتی داریم».
 
 این شرکت فناوری چینی که تحت تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا قرار گرفته اعلام کرد این هفته بیش از 60 قرارداد تجاری 5G  امضا کرده است.
 
 این شرکت همچنین گزارش داد که درآمد آن در سه فصل اول 2019 ، 24 درصد به صورت سالانه افزایش یافته و به 86 میلیارد دلار رسیده است.
 
 آمریکا فشار بر هواوی را در ماه های اخیر افزایش داده و این شرکت را از تجارت با شرکت‌های آمریکایی محروم کرده است.  آمریکا در همین ماه استارتاپ های برتر هوش مصنوعی چین را هم در لیست سیاه خود قرار داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.