تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 18, 2019
13:40 جمعه، 26ام مهرماه 1398
کد خبر: 104949

جذب ۵۰ درصد از کاربران آیفون به نسخه جدید iOS!

 
به نظر می‌رسد با اینکه باگ‌های متعددی در جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس (iOS ۱۳) وجود دارد، بیش از ۵۰ درصد از کاربران آن را بر روی گوشی‌های خود دریافت و نصب کرده‌اند.
 
 آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد با اینکه باگ و آسیب‌پذیری‌های متعددی در جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس کشف و اعلام شده است، بالغ بر نیمی از کاربران iOS ۱۳ را بر روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد خود دریافت و نصب کرده‌اند.  
 
با اینکه مدت زمان زیادی از انتشار به روزرسانی iOS ۱۳ نمی‌گذرد، تعداد زیادی از متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه فناوری باگ و آسیب‌پذیری‌های متعددی را در آن پیدا و اعلام کردند تا علاوه بر اطلاع رسانی به کاربران، از شرکت توسعه دهنده یعنی اپل نیز درخواست کنند که هر چه زودتر با ارائه یک به روزرسانی، تمامی حفره‌های امنیتی و مشکلات مربوطه را برطرف کند. به همین سبب از زمان انتشار آخرین نسخه از آی‌اواس، اپل تاکنون چندین به روزرسانی منتشر کرده است.
 
با این وجود، آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی اپل که در وب سایت macOS نیز آمده است، نشان می‌دهد که تنها ۲۶ روز بعد از انتشار این آپدیت، بالغ بر ۵۰ درصد از کاربران آیفون آن را دانلود و نصب کرده‌اند.
 
همچنین در جای دیگر این گزارش آمده است از کل گوشی‌های آیفون متصل به اپ استور، ۴۱ درصد از کاربران درحال استفاده از iOS ۱۲ بوده و تنها ۹ درصد از کاربران همچنان تمایل به استفاده از نسخه های قبلی و قدیمی این سیستم عامل دارند. این بدان معناست که بر روی ۳۸ درصد از آیفون‌های تولید شده از چهار سال پیش به بعد، سیستم عامل iOS ۱۲ نصب شده و تنها ۷ درصد از کاربران آیفون تمایلی به آپدیت کردن سیستم عامل دستگاه خود نداشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.