اپراتورها

تلفن همراه

October 21, 2019
12:16 دوشنبه، 29ام مهرماه 1398
کد خبر: 105034

پرداخت ۴۲۰ هزار میلیارد ریالی ایرانسل به دولت

 
 ۲۹ مهرماه ۱۳۸۵ شبکه تلفن همراه ایرانسل راه اندازی شد و کار خود را با توزیع سیم کارت در شهرهای تهران، تبریز، مشهد و ساری آغاز کرد، این اپراتور در تلاش برای شکل‌گیری اپراتور دیجیتال است و طی ۱۳سال گذشته از سوی این اپراتور به شکل مستقیم و غیرمستقیم ۴۲۰ هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت شده و هدف اصلی ایرانسل برای آینده حرکت از اپراتور دیتا به سمت اپراتور دیجیتال است.
 
بیژن عباسی آرند مدیرعامل اپراتور ایرانسل در مراسمی که با حضور مدیران این اپراتور و اصحاب رسانه برگزار شد به دستاوردهای ایرانسل طی چند سال گذشته اشاره کرد.
وی گفت: روزی که ایرانسل وارد عرصه شد تلفن همراه یک کالای لوکس بود که بعد از حضور ایرانسل به یک کالای مصرفی تبدیل شد، شکل گیری ایرانسل به خاطر یک تجربه مشترک با سرمایه گذاری خارجی موفق باعث رفع انحصار، انتقال دانش فنی حوزه اپراتوری، کسب تجارب مفید برای توسعه سریع تر تکنولوژی و فناوری شده است.
او با این توضیحات اولیه اشاره کرد و افزود: چشم اندازی که پیش روی این اپراتور ترسیم کرده ایم ارائه دنیایی از خدمات دیجیتالی جدید به مشتریان است. ایرانسل سهم ۴۳ درصدی در بازار اپراتور حوزه تلفن همراه دارد و بر اساس سیاست وزارت ارتباطات تلاش خود را به کار گرفتیم تا روستاهای تحت پوشش ایرانسل را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم. بر اساس آخرین آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۸۷ روستا به شبکه ۲ جی، ۱۹۷۵ شبکه ۳ جی و ۱۰۰۷ به شبکه ۴ جی متصل شده اند.  
عباسی افزود: مساله دیگر رومینگ ملی در روستاها و مناطقی بود که پوشش اینترنت وجود نداشت، با تلاش هایی که انجام گرفته، مجموع مشترکان نسل ۴ روستایی به ۷.۷ میلیون نفر رسید. ایرانسل به منظور سهولت در دسترسی به خدمات ارتباطی مشترکان خود در سفرهای داخلی و خارجی اقدام به ارائه خدمات رومینگ به سایر اپراتورها و اخذ خدمات کرده است.
وی درباره اربعین و میزان استفاده زوار از خدمات ایرانسل گفت: طی این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده کردند که رشد ۸۷ درصدی را نسبت به قبل نشان می دهد. مصرف دیتا ۳۶ ترابایت بوده و ۷ میلیون دقیقه مکالمه و ۷ میلیون پیامک در این مدت رد و بدل شده است. ایرانسل برای رفتن به تبدیل شدن به اپراتور دیجیتال، برای خدمات فروش و خدمات پس از فروش خود شبکه جامع دیجیتالی ایجاد کرده که اکنون به شکل پایلوت کار می کند.
مدیر عامل ایرانسل در این خصوص گفت: اکنون ۵۳۳ کارشناس تمام وقت، ۲۴ ساعته و تمام روز هفته مشغول پاسخگویی هستند علاوه بر آن یک مرکز وی آی پی ویژه مشتریان شرکتی نیز راه اندازی شده است.  
وی اظهارداشت: شهر هوشمند از دیگر اهدافی است که در کشور دنبال می شود، ایرانسل از ظرفیت های زیرساختی خود برای شهر هوشمند و اینترنت اشیاء در ۲۰ مرکز استان استفاده کرده است.
عباسی در ادامه به کارهایی که برای پیشبرد پروژه شهر هوشمند انجام شده، اشاره کرد و گفت: انقعاد تفاهم نامه همکاری برای نصب هزار کنتور هوشمند گاز مبتنی بر اینترنت اشیاء در شهر همدان، ارائه پوشش شبکه اینترنت اشیاء در جنگل گلستان به منظور مشارکت و حمایت از پروژه ملی تشخیص حریق و حوادث طبیعی در جنگل ها، انعقاد قرارداد پیاده سازی ۵۰۰ سنسور پارکینگ حاشیه ای هوشمند مبتنی بر شبکه اینترنت اشیاء در شهر مشهد، تست موفقیت آمیز سرویس روشنایی هوشمند معابر مبتنی بر شبکه اینترنت اشیاء با رویکرد کاهش هزینه های نگهداری از جمله کارهایی است که برای رسیدن به شهر هوشمند در حال انجام آن هستیم.
مدیر عامل ایرانسل افزود: طی ۱۳ سال گذشته ۳۲۱ هزار میلیارد ریال پرداخت و جمعا ۴۲۰ هزار میلیارد ریال نیز مجموع درآمدهای مستقیم و غیر مستقیمی است که از سوی ایرانسل به دولت پرداخت شده است. ۲۳۰۰ شغل مستقیم در تهران و شهرستان‌ها، ۵۷ هزار شغل غیر مستقیم، ایجاد ۳ هزار شغل برای افراد ایرانی و غیر ایرانی و ۱.۵ میلیون شغل غیر مستقیم از طریق سرمایه گذاری آماری است که مدیرعامل ایرانسل از میزان اشتغالی که این شرکت ایجاد کرده، ارائه می دهد.
 
وی در پایان اعلام کرد ایرانسل قصد دارد از اپراتور دیتا به سمت اپراتور دیجیتال بروند و این برنامه ای است که برای آینده کاری خود متصور شده اند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.