تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2019
14:45 سه شنبه، 30ام مهرماه 1398
کد خبر: 105084

راه اندازی کتابفروشی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی

 
دو محقق دانمارکی با همکاری یکدیگر طرحی موسوم به بوکسبی را به اجرا درآورده اند که هدف از این کار تاسیس یک کتابفروشی آنلاین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.
 
به نقل از نیواطلس، کتابفروشی آنلاین Booksby.ai به طور کامل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی طراحی و اداره می شود. تمامی امکانات و جنبه های این سایت با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی طراحی شده و به عنوان مثال چینش کتاب ها در سایت و همین طور انتخاب و نمایش جلد آنها و نیز گزینش و انتشار نقدها و تصاویر افراد منتقد کتب از طریق هوش مصنوعی انجام می شود.
 
تمامی کتبی که برای خرید در این سایت به نمایش گذاشته شده اند، از طریق سایت آمازون در دسترس هستند. آندریاس رفسگارد و میکل لوس که سایت Booksby.ai را راه اندازی کرده اند، می گویند استفاده از هوش مصنوعی در سایت یادشده موجب گردیده تا بسیاری از اموری که باید توسط انسان ها انجام شوند به طور کامل به صورت ماشینی و بی دردسر صورت بگیرند.
 
در حال حاضر با افزودن هر کتاب به این سایت، عنوان اصلی، اسامی نویسندگان، توضیح و معرفی کتاب و نقدهای مختلف به صورت خودکار به صفحه کتاب یادشده اضافه می شود.
 
همچنین تصاویر جلد و افراد ناقد هم در کنار هر کتاب قرار می گیرد.
 
اجرای چنین طرحی زمینه را در آینده برای اجرای ابتکار عمل های مشابه فراهم می کند و می توان سایت های مشابهی را با امکانات و خدمات متنوع راه اندازی کرد که نیاز به دخالت انسان در آنها برای تامین محتوا و ارائه سرویس های فروش آنلاین و غیره به حداقل برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.