اپراتورها

تلفن همراه

October 22, 2019
16:18 سه شنبه، 30ام مهرماه 1398
کد خبر: 105095

سهم ۳۰ درصدی ایرانسل از بازگشت هزینه اینترنت زائرین اربعین

 
مدیر عامل ایرانسل با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر بازگرداندن ۲۶ میلیاردتومان هزینه بسته‌های اینترنت زائران اربعین توسط اپراتورها که با نرخ آزاد محاسبه شده بود، گفت سهم آن‌ها ۳۰ درصد این مبلغ است.
 
از روزی که وزیر ارتباطات اعلام کرد میزان اینترنت آزادی که زوار کربلا استفاده کرده‌اند، توسط اپراتورها در قالب بسته محاسبه شود و ما به التفاوت آن به مشترکان برگردد، اپراتورها برای بررسی دست به کار شدند.
 
بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص سهم این اپراتور در مبلغ ۲۶ میلیارد تومانی که باید بازگردانده شود، اعلام کرد: از روزی که وزیر اعلام کردند دوستان ما شروع کردند به محاسبه حجم و میزان پولی که باید به مردم برگردانده شود. هفت صبح دیروز این مبلغ محاسبه شد.
 
او در ادامه افزود: تعداد مشترکینی که بسته فعال نکردند یا بسته فعال شده شان به پایان رسیده و بقیه استفاده‌شان با قیمت اینترنت آزاد محاسبه شده است را به تفکیک درآوردیم و محاسبه کردیم. در حال آماده سازی ساز و کاری برای اطلاع رسانی و برگرداندن این مبلغ به مشترکان هستیم.
 
وی درباره سهم ایرانسل از مبلغ ۲۶ میلیارد تومانی که از سوی وزیر ارتباطات اعلام شده است، گفت: خوشبختانه به دلیل اطلاع رسانی خوبی که از سوی ایرانسل انجام شده بود، تعداد مشترکانی که بسته خود را فعال نکرده‌اند خیلی زیاد نبود. ما مرتب به مشترکین پیام دادیم و از آن جا که مشترکان عمدتا اعتباری هستند، بسته های خود را فعال می‌کنند.
 
عباسی تصریح کرد: در سهمی که وزیر ارتباطات اعلام کردند تقریبا نزدیک ۳۰ درصد سهم ایرانسل است که کمتر از هفت میلیارد تومان می‌شود.
 
او افزود: یک میلیون و هفتصد هزار سیم کارت ایرانسل از روز اول ماه صفر تا پریروز فعال بودند و از شبکه ایرانسل استفاده کردند.
 
با توجه به این که اپراتورها اطلاع رسانی در خصوص بسته انجام دادند و در واقع اشتباه از سوی کاربران بوده که بسته ها را فعال نکردند، اما اپراتورها مجموعا باید ۲۶ میلیارد تومان از درآمد خود کسر کنند. عباسی در پاسخ به این سوال می گوید: بله ما هم پیامک ارسال کردیم، هم در سایت خودمان. در مبادی خروجی کشور نیز بروشورهایی توزیع شد و نمایندگان ما نیز به توضیح بحث رومینگ و بسته ها پرداختند. ایرانسل تنها اپراتوری بود که نزدیک ۵۰ نفر در ایام اربعین در مرز و طول مسیر راهپیمایی مستقر کردیم. این تدبیری بود که از طریق وزیر ارتباطات اندیشیده شد.  
 
او درباره شیوه بازگشت هزینه گفت: برای مشترکان اعتباری این مبلغ به شکل اعتبار بازگردانده می شود و مشترکین دائمی که تعداشان کم است در ماه بعد از صورت حساب شان کسر می‌شود.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.