تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 28, 2019
12:27 دوشنبه، 6ام آبانماه 1398
کد خبر: 105258

بیت‌ کوین جانی تازه گرفت

 
 ارزش بیت‌کوین، با جهش فوق‌العاده پس از چندین روز شرایط نابسامان، به حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.
با ورود قیمت بیت‌کوین به کانال 9 هزار دلاری، پس از نگران کردن طرفداران خود با قیمت حدود 7 هزار دلار، شاخص‌های فنی نشان می‌دهد که این پول دیجیتالی باز هم روند صعودی خود را از سر گرفته و به سوی 10 هزار دلار پیش می‌رود.
 
افزایش قیمت این پادشاه پول‌های دیجیتالی، سبب شد سرمایه‌داران بیت‌کوین، در کمتر سه روز، 25 درصد سود کنند.
 
پیش از تصحیح روند نزولی ارزش بیت‌کوین در روزهای اخیر و رسیدن قیمت معامله به 7300 دلار، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند قیمت آن به 6400 دلار و یا حتی تا 6000 دلار نیز سقوط کند. با این حال، بیت‌کوین، با افزایش قیمت ناگهانی خود و رسیدن به 10 هزار و 484 دلار در روز شنبه، خط بطلان بر این باورها کشید.
 
گفتنی است که این قیمت، با بازگشت سریع به کانال 9 هزار دلار مواجه شد، اما باز هم در حال پیش رفتن به سمت 10 هزار دلاری شدن است. در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین در مرز 9 هزار و 500 دلار قرار دارد.
 
اصلی‌ترین دلایل نوسانات قیمت این هفته بیت‌کوین، موفقیت گوگل در ساخت کامپیوتر محاسباتی کوانتومی، و همچنین شکست فیس‌بوک در ساخت پول دیجیتالی خود، لیبرا، اعلام شده است.
 
در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت بیت‌کوین طی یک هفته را مشاهده می‌کنید:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.