اپراتورها

اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

باندپهن

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

October 31, 2019
20:39 پنجشنبه، 9ام آبانماه 1398
کد خبر: 105356

آغاز بزرگترین عرضه خدمات 5G جهان توسط چینی‌ها

China-5G-launch.jpg

 

سه اپراتور اصلی چین ارایه نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G را در 50 شهر مختلف این کشور به طور رسمی آغاز کردند و رسانه‌های محلی این اتفاق را بزرگترین عرضه خدمات 5G در جهان تنها شش ماه پس از صدور مجوزهای مربوطه توسط دولت چین خواندند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این سه اپراتور موبایلی در مجموع بیش از 56 هزار ایستگاه پایه خدمات 5G را در نقاط مختلف چین راه‌اندازی کردند و اظهار داشتند که تعداد آنها را تا پایان سال جاری میلادی به بیش از 130 هزار عدد می‌رسانند.

شرکت مخابراتی «چاینا موبایل» که بزرگترین اپراتور موبایلی چین محسوب می‌شود اعلام کرد تا پایان دسامبر 2019 بیش از 50 هزار ایستگاه مخابراتی 5G را به تنهایی راه‌اندازی می‌کند و این در حالی است که شرکت‌های «چاینا یونیکام» و «چاینا تلکام» نیز اعلام کردند هر کدام 40 هزار ایستگاه پایه 5G را تا پایان سال جاری میلادی نصب و راه‌اندازی می‌کنند.

شرکت مخابراتی «چاینا یونیکام» همچنین مدعی شد ایستگاه‌های پایه 5G که راه‌اندازی کرده است 14 شهر و 28 هزار ایستگاه مخابراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این سه اپراتور موبایلی توضیح دادند که با این اقدام جدید بسته‌های مختلف با دسترسی به سرعت‌های متفاوت را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند. کاربرانی که هنوز دستگاه‌های موبایلی 5G در اختیار ندارند هم می‌توانند با اشتراک در طرح‌های 5G از مزایای اینترنت سیار با سرعت بالاتر بهره‌مند شوند.

به عنوان مثال، شرکت «چاینا موبایل» اعلام کرد پنج طرح مختلف با دو سرعت متفاوت را برای مشترکان خود پیش‌بینی کرده است. بر این اساس مشترکان اپراتور مذکور می‌توانند با حداکثر سرعت 500 مگابیت و یک گیگابیت بر ثانیه به اینترنت سیار متصل شوند. هزینه ماهانه برای استفاده از این طرح‌ها نیز 128 یوآن (18.10 دلار) برای حجم 30 گیگابایت با سرعت کمتر و 598 یوآن برای حجم 300 گیگابایت با سرعت بالاتر در نظر گرفته شده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.