تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

November 2, 2019
11:50 شنبه، 11ام آبانماه 1398
کد خبر: 105386

رشد ۲ درصدی فروش موبایل بعد از دو سال رکود

آنچه که طی دو سال اخیر برندهای تولیدکننده موبایل در سراسر دنیا با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند، کاهش قابل‌توجه فروش موبایل هوشمند بوده است. کارشناسان و تحلیلگران دلیل عمده این اتفاق را تمایل کم کاربران به آپدیت سالانه گوشی به دلایل مختلف بیان می‌کردند، اما به‌نظر می‌رسد سیکل تعویض گوشی توسط کاربران بالاخره آغاز شده و طبق آمار تحلیلی موسسه «Strategy Analytics»، عرضه موبایل هوشمند در دنیا در سه ماه گذشته و در مقایسه با همین دوره در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۲ درصدی همراه بوده است.
فروش موبایل‌های هوشمند در سراسر دنیا در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ برابر با ۸/ ۳۵۹ میلیون دستگاه بود و حالا این رقم در همین دوره در سال ۲۰۱۹ به ۳/ ۳۶۶ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است. «لیندا سویی» مدیر این موسسه معتقد است دلیل عمده این رشد، رقابت شدید برندها، کاهش قیمت‌ها و علاقه بیشتر کاربران به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر و قابلیت‌های ۵G است. بیشترین رشد در بین برندهای تولیدکننده موبایل هوشمند در این دوره به سامسونگ و هوآوی تعلق دارد؛ جایی که سامسونگ در مقایسه با همین دوره در سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته و این رقم برای هوآوی در همین بازه زمانی ۲۹ درصد اعلام شده است. سامسونگ با عرضه موفق گلکسی‌نوت ۱۰ و هوآوی با جبران تحریم‌های کشورهای آمریکای شمالی با عرضه گسترده در چین توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند. در مورد اپل هم آمارها نشان می‌دهند که این شرکت در مقایسه با سال گذشته در این دوره با کاهش ۳ درصدی فروش آی‌فون روبه‌رو شده است. البته این موسسه معتقد است که اپل به لطف عرضه آی‌فون ۱۱ با قیمت مناسب، در دوره‌های بعدی با افزایش تقاضای قابل‌توجهی از سوی مشتریان آمریکایی و آسیایی مواجه خواهد شد. از دیگر برندهایی که در این دوره فروش قابل‌توجهی داشته‌اند، می‌توان به برند چینی شیائومی اشاره کرد که عرضه قابل‌توجهی در چین و هند داشته است. البته شیائومی با رقبای قدرتمندی از جمله اوپو؛ هوآوی و Realme مواجه است که در حال توسعه بازار خود در کشورهای اروپایی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.