تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 8, 2019
12:56 جمعه، 17ام آبانماه 1398
کد خبر: 105597

سامانه مسئولیت اجتماعی با ظرفیت اکوسیستم استارت‌آپی ایجاد شد

 
سامانه مسئولیت اجتماعی با هدف استفاده از ظرفیت اکوسیستم استارت‌آپی و جامعه خلاق و نوآور در راستای توانمندسازی افراد و گروه‌های مختلف در جامعه ایجاد شد.
 
به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکات اسدی مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی درباره این سامانه گفت : با توجه به چالش‌های موجود در حوزه‌های  مختلف از جمله آموزش، محیط ‌زیست، توانمندسازی جوامع محلی، حمایت از گروه هایی با ویژگی های خاص مانند توان یابان و سالمندان، لزوم توجه صاحبان کسب‌وکار به مشکلات جامعه احساس می‌شود. در همین راستا این سامانه به‌منظور هم‌افزایی بین عناصر اکوسیستم استارت‌آپی و استفاده حداکثری از توان‌ بخش خصوصی در حوزه ICT برای شبکه‌سازی و پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای جامعه و تقویت اکوسیستم استارت‌آپی کشور شکل گرفته است.
 
وی در حوزه توانمندسازی اجتماعی با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های استارت‌آپ ها، شرکت ها و افراد خلاق و نوآور در سامانه گفت: تمامی افراد حقیقی و حقوقی که در اکوسیستم استارت‌آپی کشور فعالیت می‌کنند می‌توانند در سامانه نوآوری اجتماعی https://noafarincsr.ir ثبت‌نام کنند و پروفایل خود را ایجاد کنند و یا پروژه های خود را در زمینه مسئولیت اجتماعی تعریف کنند و از این طریق با افراد خلاق در حوزه‌های گوناگون آشنا شوند و در صورت نیاز از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.
 
مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص نحوه ثبت‌نام  و ایجاد پروژه در این سامانه گفت: افراد با توجه به پتانسیل و فعالیت مسئولیت اجتماعی (CSR) می‌توانند در ۴ حوزه آموزش، اشتغال، سلامت، مدیریت بحران و بلایای طبیعی و زیرشاخه‌های این حوزه‌ها ثبت‌نام کنند و خدمات خود را در راستای مسئولیت اجتماعی و به‌صورت رایگان در زمینه‌های ارائه خدمات مشاوره‌ای برای طرح‌ها یا استارت‌آپ ها، منتورینگ، برگزاری کمپین، طراحی جایزه، تولید محتوا، پذیرایی و تشریفات و همچنین برگزاری رویداد ارائه دهند.
 
اسدی با تاکید بر شعار نوآوری اجتماعی در خدمت مسئولیت اجتماعی گفت: سامانه نوآوری اجتماعی به افراد حقیقی و حقوقی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند در بخش‌های مختلف مانند معرفی و برندینگ، دسترسی و شبکه‌سازی، خدمات مشاوره‌ای، دسترسی به بازار، خدمات حقوقی و ارائه مجوز و ارائه تسهیلات خدمات ارائه می‌دهد.
 
سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: افراد حقیقی و حقوقی دارای مهارت و پتانسیل‌های مختلف در راستای مسئولیت اجتماعی می‌توانند به سامانه نوآوری اجتماعی به آدرس https://noafarincsr.ir مراجعه و در حوزه‌های اجتماعی مختلف نظیر آموزش و به کودکان، زنان، گروه‌های کم برخوردار و گروه هایی با ویژگی های خاص (توان یابان/ سالمندان) و اشتغال در زمینه‌های صنایع‌دستی، صنایع‌دستی دام و کشاورزی، گردشگری و حوزه سلامت زنان و کودکان، گروه‌های کم برخوردار و گروه هایی با ویژگی های خاص (توان یابان/ سالمندان) و همچنین مدیریت بحران و بلایای طبیعی به ارائه خدمات بپردازند و از مزیت شبکه‌سازی و اتصال به افراد خلاق و نوآور و همچنین دسترسی به بازارهای محلی بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.