اپلیکیشن

تلفن همراه

November 10, 2019
14:39 یکشنبه، 19ام آبانماه 1398
کد خبر: 105677

نصب اجباری اپ‌های بومی روی تمام دستگاه‌های الکترونیکی در روسیه

 
قانونگذاران روسی به بهانه حمایت از کمپانی های داخلی در برابر رقبای خارجی لایحه ای را پیشنهاد کرده‌اند که عرضه گجت ها را در این کشور به نصب اپ های بومی مشروط می کند.
 
پارلمان روسیه لایحه ای را به بحث گذاشته که تمام تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی از جمله کامپیوتر، گوشی و تلویزیون های هوشمند را وادار می سازد که قبل از عرضه محصول در روسیه ، اپ هایی را روی آنها نصب کنند. هدف از اینکار حفاظت از منافع کمپانی های اینترنتی روسی و کاهش احتمال سوءاستفاده از آنها توسط رقبای خارجی عنوان شده است.
 
در صورت تصویب لایحه دولت روسیه فهرست ابزارهایی را که مشمول این قانون می شوند، تهیه خواهد کرد. دستگاه های هوشمند، رایانه ها و سرورهای هوشمند در ابتدای صف قرار دارند اما مشخص نیست این فهرست چقدر بلند بالا خواهد بود. کرملین علاوه بر این برای هر دستگاه به صورت جداگانه فهرستی از اپ هایی را که باید نصب شوند، تهیه می کند.
 
تولیدکنندگان یا فروشندگانی که از این قانون تخطی کنند، تا ۳۱۰۰ دلار جریمه می شوند اما در صورت عدم پیروی دوباره به صورت دائمی از حضور در بازار روسیه محروم خواهند شد.
 
برخی افراد اقداماتی از قبیل جداسازی اینترنت داخلی از شبکه بین المللی و اجباری کردن نصب اپ های پیش فرض را تلاشی برای حفاظت از فناوری های داخلی می دانند، با این حال بسیاری دیگر آن را گامی دیگر در راستای افزایش نظارت دولت بر شهروندان قلمداد می کنند. گروم دوم از این هراس دارند که اپ های پیش فرض به ابزاری برای دسترسی آسان دولت به داده های خصوصی شهروندان و حتی ارتباطات رمزنگاری شده تبدیل شود.
 
لایحه مورد بحث قبل در مجلس سفلای پارلمان روسیه تصویب شده و برای رفتن روی میز پوتین باید دوبار دیگر در مجلس سلفی و در نهایت در مجلس اعلا نیز به تصویب برسد. با توجه به حمایت بازیگران اصلی عرصه سیاست روسیه از این لایحه، انتظار می رود در هر سه دور رای موافق نمایندگان را جلب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.