تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 19, 2019
10:43 سه شنبه، 28ام آبانماه 1398
کد خبر: 105927

رئیس سازمان نصر اعلام کرد: افزایش ۴۹ درصدی درآمد سازمان از محل حق عضویت

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مجمع عمومی عادی سازمان نصر استان تهران، اعلام کرد که درآمد این سازمان از محل عضویت‌ها (عضویت جدید و تمدید) ۴۹ درصد رشد داشته است. به گفته محمدباقر اثنی عشری این افزایش درآمد به دلیل افزایش حق عضویت سازمان و همچنین استقبال همکاران و شرکت‌ها در تمدید حق عضویت و یا عضویت جدید اتفاق افتاده است.
او با اشاره به اینکه افزایش اعضای سازمان نشان دهنده اعتماد به سازمان نصر است که در نهایت منجر به افزایش منابع درآمدی این سازمان شده گفت: «در سال مالی گذشته ۴۷۳ عضو جدید در تهران داشتیم و این یعنی به صورت متوسط روزانه ۲ عضو جدید در تهران به این صنف اضافه شده‌اند و این درحالی است که هنوز ما وارد فضای شرکت‌های استارت‌آپی نشده‌ایم.» اثنی‌عشری با اعلام اینکه اضافه شدن این تعداد عضو جدید به سازمان کم‌نظیر است اعلام کرد: «اگر بخواهیم در این زمینه مقایسه‌ای با عضوگیری در اعضای اتاق بازرگانی، یکی از بزرگترین صنف‌های فعال کشور داشته باشیم باید بگویم که براساس گزارش سال ۹۷ اتاق بازرگانی تعداد اعضای حقوقی شاخه اطلاعات و ارتباطات این اتاق در کشور ۴۳۹ بوده است.»

آنطور که رئیس سازمان نصر در مجمع عمومی عادی سازمان نصر استان تهران اعلام کرد درآمد این سازمان ۲.۵ میلیارد تومان بوده که ۹۷درصد این مبلغ از حق عضویت‌های اعضا تامین شده و بین ۲ تا ۳ درصد این درآمد هم با واگذاری سالن یا دریافت کمک تامین شده است. اثنی‌‌عشری با تاکید این نکته که سازمان یک نهاد کاملا مستقل است گفت:‌ «سازمان یک تشکل مردم نهاد است که به صورت مستقل فعالیت خود را پیش می‌برد. ما نه بودجه دولتی داریم و نه مانند برخی تشکل‌ها به جایی وابستگی داریم. سازمان نصر با پول اعضای خود و پرداختی خرد اعضا (شخص حقیقی ۱۵۰ هزار تومان و شرکتی بین ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومان) اداره می‌شود و در واقع با کناره هم قرار گرفتن این پول‌ها که یکجور crowdfunding است می‌تواند کارهایش را انجام دهد.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و کشور در این مجمع با یادآوری این موضوع که براساس اساسنامه یکی از وظایف اصلی این سازمان مانند هر صنف دیگری دفاع از منافع صنفی فعالان خود است اعلام کرد که این سازمان تصمیم دارد که در دهه دوم فعالیت خود یک گام به جلو برداشته و بر مبنای اساسنامه خود کار سامان‌دهی بازار آی‌تی کشور را نیز انجام دهد. او یادآور شد که در این گام باید آنها به بررسی اتفا‌ق‌های آینده بازار آی‌تی بپردازند و در نهایت این اتفاقات را به نفع فعالان صنف خود جهت‌دهی کند.

محمدباقر اثنی‌عشری در ادامه سخنرانی خود به انتخاب شعار ۲ برابر کردن بازار آی‌تی اشاره کرد و گفت: «انتخاب این شعار خیلی جاه‌طلبانه و رویایی نیست؛ چرا که بازار آی‌تی کشور به صورت طبیعی در حال رشد است. آمارهای رشد اقتصادی در سال ۹۷ منفی ۴.۷ درصد بوده که این آمار در برخی صنایع به منفی ۹ تا ۱۵ درصد هم رسیده است. در مقابل در صنعت فناوری اطلاعات ما سال گذشته با رشد ۶.۴ درصد مواجه بودیم.» اثنی‌عشری معتقد است با اینکه براساس پیش‌بینی‌ها رشد اقتصادی در سال گذشته منفی ۹.۵ درصد خواهد بود؛ اما باز هم براساس شواهد صنعت آی‌تی با رشد مواجه خواهد شد.

او در ادامه با اعلام برنامه‌های سازمان نصر برای رشد صنعت آی‌تی به تدوین طرح «بستون» در این سازمان اشاره کرد و توضیح داد:‌ «این طرح ۲۰ محور دارد که این ۲۰ محور به صدها پروژه تبدیل خواهد شد که در تمام کشور به اجرا گذاشته می‌شود. این طرح با توجه به اینکه سازمان هیچ‌ وابستگی به نهاد یا سازمان دیگری ندارد تنها با کمک و همراهی بخش خصوصی به پیش خواهد رفت.»

رئیس سازمان نصر با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلات فعلی آنها برای رشد در بازار آی‌تی تعامل با حاکمیت است از وجود نهاد‌های متعدد تصمیم‌گیر انتقاد کرد و گفت: «در بخش آی‌تی یک دستگاه واحد وجود ندارد که برای حل مشکلات و پیش‌روی کارها با آن تعامل کنیم در این زمینه با وزارت ارتباطات مواجه‌ایم که بیشتر روی زیرساخت ارتباطی کشور کار می‌کند،‌ شورای عالی فضای مجازی، معاونت علمی، سازمان برنامه ، وزارتخانه‌ها بهداشت و ارشاد، دادستانی،‌بانک مرکزی و غیر هم از دیگر بخش‌هایی‌اند که با آنها سر و کار داریم و همین تعدد باعث می‌شود که یک تصمیم به سادگی گرفته نشود.»

او در پایان یادآور شد که صنعت آی‌تی کشور برای ادامه رشد خود و همچنین رسیدن وزارت ارتباطات به هدف خود یعنی پیاده‌سازی ایران هوشمند نیازمند یک رهبری واحد دارد.

در انتهای مجمع عمومی عادی سازمان نصر استان تهران که روز گذشته (۲۶ آبان) برگزار شد «حسین اسلامی» عضو اللبدل هیات مدیره سازمان نصر به عنوان بازرس انتخاب شد تا عملکرد سازمان را زیر نظر و گزارش آن را در دور بعدی مجمع ارائه دهد. در دور قبلی مجمع سازمان نصر تهران نیز حسین اسلامی به عنوان بازرس انتخاب شده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.