5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

گوشی

November 22, 2019
11:59 جمعه، 1ام آذرماه 1398
کد خبر: 106027

کارخانه مجهز به ۵G ماهانه یک میلیون موبایل می سازد

شرکت چینی شیائومی مشغول ساخت کارخانه ای اتوماتیک و مجهز به اینترنت ۵G است که می تواند ماهانه یک میلیون موبایل بسازد. این کارخانه در دسامبر ۲۰۱۹ تکمیل می شود.
 
به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، در انجمن جهانی ۵G که روز گذشته در پکن برگزار شد، «لی جون» مدیر ارشد اجرایی شیائومی اعلام کرد این شرکت هم اکنون مشغول ساخت یک کارخانه عظیم ۵G است که اتوماتیک و بسیار کارآمد است. او هنگام سخنرانی در این رویداد گفت: کارخانه ۵G مذکور می تواند در یک ماه، یک میلیون موبایل تولید کند.
 
کارخانه شیائومی هم اکنون در منطقه اقتصادی و فنی پکن در حال ساخت است و یک شبکه وسیع ۵G داخل آن وجود خواهد داشت. در این کارخانه با کمک لاین های تولید اتوماتیک و داده های کلان (big data) می توان در هر دقیقه ۶۰ موبایل ساخت. چنین میزان تولیدی ۶۰ بار بیشتر از بازده کارخانه های فعلی است. 
 
ساخت این کارخانه در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی تکمیل می شود و به زودی ماهانه یک میلیون موبایل پرچمدار Mi در آن تولید می شود.
 
به گفته لی جون، اینترنت ۵G جان تازه ای به صنعت تولید موبایل می بخشد که دراین اواخر با رکود مواجه شده است.
 
این شرکت استراتژی قدرتمند IoT+۵G را برای سال های آتی در نظر گرفته و قصد دارد حداقل ۱۰ موبایل ۵G در ۲۰۲۰ تولید کند.
 
تمام موبایل های شیائومی که در چین قیمت آنها بیش از ۳۰۰ دلار است به اینترنت ۵G مجهز خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.