اپراتورها

تلفن همراه

November 23, 2019
14:14 شنبه، 2ام آذرماه 1398
کد خبر: 106087

مخابرات ۱۰ روز به اینترنت کاربران اضافه کرد

 
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به قطعی ایجادشده در اینترنت بین الملل در کشور اعلام کرد مانده FUP (حجم مصرف منصفانه) مجاز مصرف‌نشده مشتریان در ماه جاری به ماه بعد انتقال می‌یابد و همچنین ۱۰ روز به مدت اعتبار قرارداد مشتریان اینترنت پرسرعت افزوده می‌شود.
 
 طی چند روز اخیر و در غیاب اینترنت جهانی، اگرچه وب‌سایت‌های ایرانی با بهره‌گیری از سرورهای داخلی به فعالیت ادامه می‌دهند، اما بسیاری از کاربران اینترنت، از دانشجویان و برنامه‌نویسان تا کسب‌وکارهای کوچک که فعالیتشان در بستر شبکه جهانی اینترنت جریان داشته، با مشکلات بسیاری مواجه و بعضا متحمل ضررهای جبران‌ناپذیری شدند.
 
از طرفی کاربرانی که از اینترنت خود را از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی دریافت می‌کردند، در روزهای گذشته تنها به سایت‌های داخلی دسترسی داشتند که با توجه به استفاده این سایت‌ها از شبکه ملی اطلاعات و نیم‌بها بودن تعرفه اینترنت در این سایت‌ها و قطع بودن اینترنت جهانی که همواره بخش اعظمی از حجم اینترنت کاربران را شامل می‌شد، نتوانستند استفاده چندانی از بسته‌های اینترنتی و حجم مصرف منصفانه خود کنند.
 
به همین دلیل محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در خصوص این که مشترکینی که بسته‌های مدت‌دار مثلا یک هفته‌ای خریداری کرده‌اند و در زمان قطع اینترنت قادر به مصرف بسته خود نشده‌اند، اعلام کرد به اپراتورها ابلاغ شده مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌ها اضافه کنند.
 
در این راستا سیدمجید صدری – مدیر عامل شرکت مخابرات ایران- با اشاره به مشکلات ایجادشده برای اینترنت بین‌الملل و قطع شدن دسترسی کاربران اظهار کرده است: در چند روز گذشته اختلالاتی در حوزه اینترنت وجود داشت  و مشترکان ما در این رابطه متضرر شدند. ما برای آنکه بتوانیم بخشی از این ضرر و زیان پیش آمده برای مشترکان را جبران کنیم، اقداماتی انجام دادیم.
 
بنا بر اعلام مخابرات، وی ادامه داد: همواره در صورتی که مشترکان از حجم مصرف منصفانه خود تا پایان ماه استفاده نکنند، FUP آن‌ها صفر می‌شود، اما در این شرایط برای اینکه مشترکان متضرر نشوند، مانده FUP آنها را به ماه جاری انتقال دادیم تا بتوانند از باقیمانده حجم خود در این ما هم استفاده کنند.
 
صدری خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ روز به مدت اعتبار قرارداد تمام مشتریان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات افزوده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.