رسانه‌های اجتماعی

November 25, 2019
16:34 دوشنبه، 4ام آذرماه 1398
کد خبر: 106222

رئیس سازمان بسیج: اکانت فیک در شبکه‌های اجتماعی نداریم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با رد شایعاتی مبنی بر وجود اکانت فیک اعضای سازمان بسیج در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد که جدا از این مساله، شایعه افرادی که پول می‌گیرند و برای بسیج در فضای مجازی فعالیت می‌کنند نیز نادرست است چرا که بسیج نیازی ندارد تا از این قبیل اقدامات انجام دهد.
 
سردار «غلامرضا حسینی» در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری تسنیم درباره موارد مختلفی صحبت کرده و در خلال این گفتگو درباره مرکز ماهر بسیج نیز صحبت به میان آورده‌ است؛ مرکزی که به گفته حسینی قرار است با استفاده از فناوری روز و همکاری با وزارتخانه‌های مختلف، اقدامات مثبتی انجام دهد. او همچنین درباره فعالیت‌های بسیج در حوزه سایبری نیز صحبت کرده است:
 
«امروز فضای مجازی یک موضوع بسیار گسترده ای است. اقشار فرهیخته، دانشمند، نخبه و جوانان مان حضور گسترده ای در فضای مجازی دارند و این ها فرزندان این ملت هستند. ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما بسیار بالاست و بخش قابل توجهی کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که بخش زیادی از آنها بسیجی و انقلابی هستند و انگیزه دارند و نیازی به اکانت فیک ندارند و اگر همه فعال باشند اتفاق بسیار ویژه ای خواهد افتاد. نیروهای انقلابی در فضای مجازی حضور دارند و حضورشان قطعا توسعه پیدا خواهد کرد. قطعا نیروهای انقلابی از فناوری ارتباطی استفاده می کنند.»
 
 
سردار حسینی تاکید کرده که بسیجی‌ها را کسی سازماندهی نمی‌کند و خودشان به شکل خود جوش به شبکه تقسیم می‌شوند؛ شبکه‌ای که حالا در فضای مجازی نیز حضور پیدا کرده است: «قطعا حضور بسیج در فضای مجازی بسیار گسترده تر از تصور دشمنان است و لزومی به استفاده از اکانت فیک نیست. اینکه عده ای را استخدام کرده و پشتیبانی مالی کنیم که در فضای مجازی فعالیت داشته باشند، به هیچ عنوان این اقدام را انجام نداده و نیازی به این اقدام نداریم.»
 
او معتقد است وقتی می‌توان با اکانت واقعی و مردمی در شبکه‌های مجازی فعالیت و تولید محتوا کرد، نیازی به داشتن اکانت فیک برای اعضای بسیجی نیست. او این روش استفاده از اکانت فیک را به منافقین نسبت داده و تاکید دارد که افکار عمومی چنین شایعاتی را باور نمی‌کنند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور فضای مجازی را یک عنصر نقش آفرین در دنیای امروزی تعریف کرده و تاکید کرده که بسیج باید بهره‌برداری صحیحی از این فضا داشته باشد: «معتقدیم اینترنت در کشور ما باید اینترنت پاک باشد و این اعتقاد را با صراحت بیان می کنیم زیرا همان هایی که خودشان خالق این فناوری هستند می گویند ما اجازه نمی دهیم فرزندانمان به راحتی از هر نوع فناوری و هر نرم افزاری استفاده کنند و آنها این موضوع را طبقه بندی و مدیریت کرده اند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.