اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2019
11:12 سه شنبه، 5ام آذرماه 1398
کد خبر: 106240

جهرمی هفته آینده به مجلس می‌رود/ بررسی نقاط ضعف شبکه ملی اطلاعات

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی از دعوت از وزیر ارتباطات برای حضور در مجلس و ارائه گزارشی پیرامون نقاط ضعف و قوت شبکه ملی اطلاعات در پی قطع اینترنت خبر داد.
 
رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه قرار بود وزیر ارتباطات این هفته با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گزارش جامعی از روند پایداری شبکه ملی اطلاعات در زمان قطع اینترنت، ارائه دهد، اظهار داشت: به دلیل برگزاری مراسم راهپیمایی مردمی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور در تهران، این جلسه به هفته آینده موکول شد.
 
وی گفت: در جلسه هفته آینده کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از وزیر ارتباطات دعوت شده است که در خصوص میزان پایداری شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته اخیر، گزارش دهد.
 
سبحانی فر با اشاره به اینکه بررسی نقاط ضعف و قوت خدمات دهی شبکه ملی اطلاعات از جمله محورهای این جلسه خواهد بود، افزود: موضوع زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات، تامین امنیت این شبکه، وضعیت ارائه محتوای آنلاین بر این بستر و سایر موضوعات مربوط به شبکه ملی اطلاعات، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع اینترنت در هفته گذشته و استفاده از شبکه ملی اطلاعات گفت: شواهد نشان داد که میزان تاب آوری و پایداری شبکه ملی اطلاعات تا حدودی دارای وضعیت مطلوبی است.
 
وی با اشاره به نقطه ضعف این شبکه افزود: آنچه که هنوز روی این شبکه با مشکلاتی همراه است، به نقایص موجود در اشتراک گذاری داده ها و انتقال محتوا مربوط می شود.
 
وی تأکید کرد: در این راستا لازم است که سایر دستگاهها نیز با اشتراک گذاری اطلاعات، از زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات برای سرویس دهی مطلوب به مردم استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.