تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2019
12:04 یکشنبه، 10ام آذرماه 1398
کد خبر: 106452

بانک مرکزی روسیه از ممنوعیت ارز دیجیتال استقبال می‌کند

 
به نظر می‌رسد بانک مرکزی روسیه، از اقدامات مبنی بر ممنوعیت ارز دیجیتال در این کشور پشتیبانی می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که بانک مرکزی این کشور قصد دارد این کار را در آینده‌ای نزدیک انجام دهد یا این که در حد یک بررسی به آن نگاه می‌کند.
 
سخنگوی بانک مرکزی روسیه در این رابطه به خبرگزاری دولتی RIA می‌گوید:
 
ارز دیجیال خصوصی نمی‌تواند با پول‌های بدون پشتوانه مساوی گرفته شود و همچنین نمی‌توان به عنوان مناقصه قانونی از آن استفاده کرد. اگر مقامات تصمیم بگیرند که استفاده از ارز دیجیتال را به منظور تبادلات مالی ممنوع اعلام کنند، ما از این تصمیم پشتیبانی می‌کنیم.
 
به رسمیت شناختن ارز دیجیتال و شرایط و جایگاه آن‌ها مانند توکن‌ها و ماینینگ، باید در آخرین جلسه مجلس دومای روسیه تصویب می‌شد ولی با تاخیرهایی مواجه شده بود. البته ۲ قانون در این رابطه در سال ۲۰۱۸ تصویب شده، ولی قانون سوم که مربوط به حق و حقوق جمع‌آوری سرمایه به صورت عمومی می‌شود، هنوز مورد تصویب واقع نشده است.
 
با این حال بانک مرکزی روسیه این گونه تصمیم خود را توجیه می‌کند:
 
ما همچنان باور داریم که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک بالایی دارد و می‌توان از آن به منظور پول شویی و حمایت مالی از تروریسم استفاده کرد. همچنین می‌توان تراکنش‌‌های مالی را نیز دچار نوسانات شدیدی کند.
 
اخیرا الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina) در این رابطه گفته است بعد از بررسی‌های به عمل آمده، بانک مرکزی روسیه دلیلی نمی‌بیند که بخواهد ارز دیجیتالی معرفی کند که ریسک های مربوط به ارز دیجیتال را کم کند. او همچنین در این رابطه می‌گوید:
 
سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مانند پنیری است که فقط در تله موش پیدا می‌شود، زیرا پول راحت به دست آمده نیز راحت از دست می‌رود.
 
به نظر می‌رسد که دولت روسیه و بانک مرکزی هنوز به نتیجه‌ای در این رابطه نرسیده‌اند و گفته‌های آنها، فعلا در حد پشتیبانی لفظی از این قضیه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.